miercuri, 13 martie 2013

Etapa 7. Barcelona: mare, soare si Gaudi

Enunțul probei: Descrie intr-un articol pe blogul propriu: ce ti-a placut in Barcelona, daca ai vizitat-o deja.

*****
Plimbare prin orașul lui Gaudi
Barcelona e un oraș al culorilor și al contrastelor. E un oraș în care poți să-ți petreci o vacanță în care mai mult că sigur nu ai cum să te plictisești. Sunt atât de multe de vizitat, sunt atât de multe de văzut, încât serile ajungi că nu-ți mai simți tălpile. E bine să porți cei mai comozi pantofi. Eu am avut parte de 2 escapade la Barcelona și de aceea mi-am propus acum să nu vă povestesc despre cele mai cunoscute obiective turistice, așa că am să ocolesc Sagrada Familia, Parcul Gaudi, Plaça  Spania, Casa Mila, Plaça Catalunya sau La Rambla.
Acvariul din Barcelona - foto din arhiva personala
A doua mea vacanță la Barcelona a fost de fapt un teambuilding de 4 zile. Am apelat pentru organizare la Agenția de turism Paralela 45, așa că noi nu a trebuit decât să ne facem bagajele și să ne gândim la ce am dori să vizităm.  Charter-ul către Barcelona are avantajul de a-ți lăsa cu adevărat 4 zile pline, e foarte bine gândit. Am încercat să mă pregătesc și eu și mi-am propus o serie de obiective turistice pe care să nu le mai fi văzut la prima excursie, sau pe lângă care doar să trec în drumul către cele dorite. Unul singur a fost comun, pentru că inima mea de scafandru nu mă lăsa să nu mai calc încă o dată pragul oceanariului din Barcelona. Mai ales că, nu știu dacă știți, însă dacă te ține buzunarul și-ți faci programare din timp, te poți scufunda în acvariul cel mare și poți hrăni rechinii. E o distracție exagerat de scumpă, însă există că posibilitate. Așa că am mers la acvariu și am fost ușor dezamăgită pentru că l-am găsit mult mai neîngrijit ca prima dată, cred că am nimerit cumva înainte de perioada de curățare. Însă spre deosebire de prima vizită am găsit specii noi de pești și acvarii noi. Așa că am apreciat ce era de apreciat și am plecat mai departe.
Statui umane - foto din arhiva personala
Personal, în Barcelona îmi place pur și simplu să mă plimb pe străzi, să observ clădirile frumoase, fiecare cu o arhitectură aparte. Îmi place să privesc oamenii și să admir statuile umane de prin piețele aglomerate, să mă uit la spectacolele de dans de stradă, indiferent că sunt prestate de trupe de acrobați sau că este vorba de dansuri tradiționale și o grămadă de oameni se prind de mâini și dansează. Îmi place spiritul lor, frenezia vieții de zi cu zi, naturalețea cu care se manifestă ei așa spumos. Apoi îmi plac piețele pline de culoare, ticsite de fructe și legume, fructe de mare și jamboane afumate care atârnă peste tot. E altfel e pur și simplu altfel de cât la noi, Barcelona este o experiență aparte.
Piata - foto din arhiva personala
Apoi am început să cuceresc înălțimile orașului. Am mers cu celebrul tramvai albastru și apoi cu funicularul până sus pe Tibidabo pentru a vizita impresionanta biserică Sacre Coeur care impresionează cu statuia imensă a lui Isus. Dealul are 512 metri, așa că priveliștea pe care o oferă asupra orașului este absolut impresionantă. Mai mult, pentru cei care gustă distracția de acest gen, tot sus este un mare parc de distracții. 
Tibidabo: Sacre Coeur - foto din arhiva personala
Tramvaiul albastru - foto din arhiva personala
A urmat al doilea deal de cucerit Montjuic. Am urcat cu telegondola și-am petrecut câteva ore foarte faine sus la castel admirând panorama, grădinile și servind câte ceva la terasele cu priveliște la mare. Tot în această zonă este și Palau National, iar în față lui Fântâna Magică din Montjuic, pentru al cărui spectacol merită să te deplasezi într-o seară. 
Fantana magica din Montjoic
Castelul de pe Montjuic
Iar în final mi-a făcut o deosebită plăcere să vizitez Palatul Regal de Pedralbes care astăzi adăpostește Muzeul de Ceramică, Muzeul de Arte Decorative și un Muzeu de Textile. Aici mi-a plăcut la nebunie scara monumentală, bogăția ornamentelor de pe tavane și în afara clădirii parcul și grădinile luxuriante cu fântâni, iazuri, palmieri dar și arbori seculari. E un obiectiv turistic mai puțin vizitat, așa că te poți bucura de multă liniște. 
Tavan bogat ornamentat la Palatul Regal de Pedralbes
Cam asta mi-a plăcut mie și am vrut să împărtășesc cu voi. Mai am încă multe de văzut în Barcelona, așa că și a treia și a patra tură sunt undeva acolo în viitor și le aștept cu aceeași bucurie și entuziasm ca și până acum. 

Articol scris pentru Spring Super Blog 2013
Sursa info denumiri

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: