joi, 7 martie 2013

Etapa 3. Frumusetea pielii perfecte

Enuntul probei: Scrie pe blog ce ai alege intre epilarea clasica si cea cu IPL. Cu argumente, bineinteles.
 
*****
 
Lumina pentru pielea mea
Piele frumoasă… de câte ori mângâi cu timiditate și teamă câte un bebe al vreunei prietene, de fiecare dată sunt fascinată de textura inegalabilă a pielii de copil, atât de fragedă, de parfumată, de perfectă. Oare de ce nu ne menținem toată viața textura aceea minunată a pielii? Cu fiecare an care se scurge, cu atât apare nevoia să îngrijești la pielea ta, asta evident dacă subiectul te preocupă și vrei să păcălești testul timpului. De alegerile pe care le facem depinde atât frumusețea interioară cât și cea exterioară. Să nu uităm că pielea este cel mai mare organ al corpului și ea, deși aparent extrem de elastică și rezistentă, are nevoie de atenție.  
Mă uit cu jind la mama mea care la 58 de ani nu are niciun rid pe față... bine, unele femei sunt și norocoase, pentru restul contează îngrijirea. Iar îngrijirea înseamnă să citești, să te documentezi și să înveți permanent. Majoritatea femeilor apelează din adolescență la epilarea prin smulgere la saloane sau acasă, prin utilizarea aparatelor speciale. Oare câte dintre ele știu cât de mult rău face acțiunea mecanică repetată asupra pielii? Pielea epilată cu ceară își pierde din suplețe și elasticitate, îmbătrânește înainte de vreme și pentru că nu mai este la fel de elastică ajunge să dezvolte riduri. Frumusețea dorită prin îndepărtarea pilozității durează mai mult, însă de multe ori apar după câteva săptămâni mici accidente, firele nu mai răzbat prin pielea mai puțin elastică și apar neplăcutele infecții. Toate femeile le cunosc, nu cred să fie măcar vreuna care să nu fi pățit asta vreodată. 

Acesta a fost și motivul pentru care acum 2 ani am început să studiez, mai întâi timid, apoi cu seriozitate ofertele de epilare definitivă cu lumină intens pulsată (IPL). Și am fost prima din grupul meu de prietene care am îndrăznit să merg și să discut la un salon. Era iarnă și un ger teribil afară. Am plecat de acolo cu teamă dar și speranța de a scăpa de un ritual lunar care nu pot să spun că-mi face vreo plăcere. Un ritual necesar însă, pentru o îngrijire normală. 

Apoi după câteva zile am revenit pentru prima ședința. Nu pot să găsesc cuvinte pentru a descrie cât de mult m-a durut. Este adevărat că fiecare persoană în parte suportă în mod diferit durerea. Însă durerea are multe aspecte, iar pentru mine, pielea este cel mai sensibil punct. Suport o intervenție stomatologică cu stoicism, însă pielea mă doare și se învinețește din orice. După prima ședința am plecat stoarsă complet de energie, parcă lumina aceea ar fi absorbit și energia mea vitală. Am ajuns acasă zob, cu nevoia de a dormi. Însă rezultatele au fost extraordinare! Iar lumina intens pulsată, la un moment dat stimulează refacerea pielii. Fenomenul este simplu, folosirea IPL duce la încălzirea fibrelor de colagen, crește fluxul sangvin, celulele se regenerează, anumite cicatrice mici sau defecțiuni ale pielii se reduc sau chiar dispar. După câteva săptămâni uiți durerea pe care ai suportat-o și mergi la următoarea ședință chiar cu bucurie.

Haioasă a fost o prietenă tare dragă mie. I-am povestit de aventurile mele cu epilarea definitivă și foarte încântată s-a dus și ea. Ne cunoaștem de foarte mulți ani și știe prea bine de problemele mele cu pielea sensibilă. Știe că dacă mă joc sau mângâi vreun cățel vagabond am mari șanse să fac niște bube urâte pe mâini din cauza mizeriei. Și ce își spune prietena mea, că sigur ea nu o să sufere și că eu cu pielea mea exagerat de sensibilă e firesc să reacționez așa. La prima ședința a leșinat de durere, a leșinat la propriu, apoi a venit să-și împartă impresiile cu mine. Mi-a povestit cum subestimase totul și am râs ca doi camarazi aflați în aceleași tranșee. Apoi în timp, ea cu pigment mai închis a terminat înaintea mea, eu cu o nuanță saten deschisă, mai am de muncă. E adevărat că nici nu am avut la dispoziție toate ședințele necesare, mai este de lucru, aștept să găsesc promoții tentante pentru a finaliza acest proces. 

Chiar și din punct de vedere financiar, am ajuns la concluzia că IPL-ul este o opțiune bună, în 2-3 ani se amortizează investiția, și chiar dacă în timp mai este nevoie de vreo ședință de întreținere, pielea merită să primească un asemenea tratament. Arată absolut minunat, porii se închid și aspectul de piele de copil se instalează pe porțiunile în care părul pierde bătălia cu dorința de frumusețe, îngrijire și prospețime...
Material scris pentru Spring SuperBlog 2013

2 comentarii:

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: