duminică, 25 noiembrie 2012

Etapa 28. Metode neconventionale de folosire a unui magazin online

Enuntul probei: Magazinele online sunt website-uri specializate pentru vanzarile pe Internet, folosite de firme sau PFA (persoane fizice autorizate) pentru a-si vinde produsele. Dat fiind ca magazinele online se folosesc, de obicei, doar pentru vanzari online, ce fel de utilizare neconventionala ati putea imagina? Ar putea fi tot in domeniul vanzarilor sau ceva mai amplu, din care magazinul online (mai precis, functionalitatea sa) este o parte importanta.

*****

Un boutique de cultură si simțire românească
Un magazin online care are un domeniu mai deosebit de activitate este shutterstock.com. Sunt la nivel mondial numai câteva asemenea magazine, cunoscute de mai toate agențiile de publicitate și marii consumatori de fotografie și grafică. Mie mi-ar plăcea un asemenea magazine online, care să adune ca și vânzători toți fotografii români, pentru că sunt mulți și foarte talentați iar ca și clienți toate companiile care publică într-un fel sau altul fotografii. Shutterstock își permite o politică axată pe bani, și este normal la nivelul la care a ajuns de contributori, însă pentru multe companiile din România este în continuare destul de scump, mai ales pentru cei care au nevoie de un număr relativ mic de fotografii. Așa că în peisajul românesc mi-ar plăcea un magazin de stoc de poze și reprezentări grafice. 

Am putea apoi că acest business să-l completăm cu bannere publicitare ale producătorilor de aparatură foto și anexe, asta pentru că inițial rulajele ar fi mici. Ce mi se pare cu adevărat greu de făcut din punct de vedere tehnic la un asemenea magazin, este platforma din spate care ar avea nevoie de un sistem care să opereze cautări pe cuvinte cheie și printre milioane de fotografii. Mai este o provocare legată de modalitățile de upload ale contributorilor, care cel puțin pe site-urile internaționale au 2 chei de validare, una tehnică, automată, prin care platforma acceptă sau respinge fotografiile după dimensiune, și una calitativă, făcută de operatori umani, la nivelul fiecărei fotografii în parte. Aceștia țin cont de subiect, expunere, defecțiuni tehnice calitative, încadrare, repetitivitatea fotografiilor înscrise, etc. 

În ciuda tuturor acestor dificultăți, ar merita să avem și noi un asemenea magazin online. Și ca să existe diferentiator față de site-urile din afara țării, aș crea și o zonă de artă, în care mi-ar plăcea să adun toate tablourile la vânzare în România. Am asista la crearea unui magazin online de artă, un fel de boutique de artă românească, indiferent că aceasta ar fi reprezentată în ulei, acril sau pixeli. Iar funcționalitatea lui ar fi împinsă și în zona educației către frumos, către artă, sensibilitate și cultură.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: