duminică, 18 noiembrie 2012

Etapa 24. Ce masina 4×4 ai vrea sa fii?

Enuntul probei: Daca ai fi o masina 4×4, ce ai alege sa fii? Spatioasa, dar suficient de compacta pentru a te deplasa cu usurinta atat in oras, cat si la drum lung, precum SUV-ul RAV4, o masina puternica precum Land Cruiser, capabila sa faca fata cu brio oricarui tip de teren accidentat si oricaror conditii de drum, prin noroi, nisip sau zapada, ori o masina fara limite cum este Hilux, pick-up-ul de neoprit inca din 1968, pentru uz profesionist, timp liber si aventura, in cele mai extreme conditii de pe glob, de la tinuturile arctice pana in Sahara? Scrie pe blog un articol pe aceasta tema in care sa-ti prezinti si sa-ti argumentezi alegerea.

*****

44 de ani de căsnicie
Îmi place aerul tare de munte! Îmi place Aventura! Îmi place adrenalina și tot ce aduce ea: bucuria vitezei, libertatea simțită la modul sălbatic, senzația de putere, îmi place să privesc lumea de sus de pe drumuri agățate nefiresc pe versanți. Îmi place să-mi odihnesc privirea pe văi verzi, dar și pe ghețari sălbatici, îmi place să simt sub tălpi bolovănii drumurilor forestiere. Pare nefiresc probabil pentru o doamnă, însă întotdeauna mi-au plăcut senzațiile tari și am căutat să ajung în cât mai multe asemenea locuri. Am avut și norocul unui grup de prieteni cu care să pot împărtăși aceleași drumuri și bucurii. Este atât de frumos să fii tânăr și sălbatic, și cu toate că anii au trecut, mă simt la fel de fericită să fac aceste activități. Efectiv îmi umplu sufletul de bucurie, freamată în mine dorul de ducă și am ajuns să iubesc depotriva munții și marea, deșertul, ghețării, pădurea tropicală și plajele albe ale oceanului.

Atunci când arunc în spate bagajul și leg la mijloc catarama sunt iarăși în drum spre aventură, știu că voi respira un aer nou, voi întâlni oameni noi și peisaje care îți taie respirația. Sunt gata de drum în fiecare zi, iar în zilele în care trebuie să aștept, aproape că mă cuprinde nostalgia și întru într-un fel de amorțeală. Iar acum când sunt aproape bătrână pentru sporturile extreme, parcă nu mai vreau să accept nicio zi de nostalgie, nicio zi de lâncezeală. Vreau să mă bucur cu fiecare articulație, cu fiecare pas, cu fiecare picătură de energie, vreau să transpir din greu și să muncesc ca pe vremea când eram tânără și frumoasă, cu un pas înaintea vremii mele, mereu în fruntea generației. Am 44 de ani și se simte, se simte cum îmbătrânesc, un fel de rugină a articulațiilor o slăbiciune a ligamentelor, așa că la toți sportivii de performanță.

-  Cum nu sunt bătrână? Vrei tu să fii amabil, însă sunt sigură că pot spune cu mândrie că sunt puține prietene din generația mea care mai umblă hai hui prin lume...
 - Vrei tu să pari modestă, si zâmbi din tot sufletul. Ești la fel de frumoasă ca în prima zi, spuse el ating
ându-mă cu duioșie.
 - Da, și asta în mare parte datorită ție, tu m-ai îngrijit cu atâta dragoste.
 - Iar tu, draga mea, m-ai susținut și mi-ai fost alături în toți acești ani.
 - 44 de ani… am îmbătrânit împreună, că doi copii rebeli. Ai părul alb dragul meu, însă ești la fel de plin de energie și entuziasm că în prima zi.
 - Draga mea, este normal, ce am împărtășit noi doi este un mod de viață și ne-am potrivit de minune. Mai ții minte cât de mult ne-am bucurat c
ând alergam prin Mongolia sau Patagonia?
 - Ohh… ce vremuri. Atunci nu mă sâcâia tusea asta nesuferită. Cred că în Alaska am prins sensibilitatea asta.
 -  Atunci draga mea, înseamnă că ar trebui să mai mergem prin Sahara, acolo ți-ar fi mai bine.
 -  Off… mi-e teamă că nu aș mai ține pasul cu tine dragul meu. Și nu aș vrea să te pun în pericol. Sahara este neiertătoare cu cei nepregătiți.


El a tăcut atunci, știa că am dreptate. Sunt o mașină bătrână și nu m-aș mai aventura să îl duc atât de departe în lumea asta. Mi-am făcut datoria timp de 44 de ani și-am străbătut alături de el lumea în lung și-n laț, acum preferăm amândoi drumurile scurte de câteva ore maxim până la munte. Mi-am depășit limitele de mii de ori, din 1968 am fost de neoprit alături de el. Cum tot nu ați înțeles? Numele meu este Hilux și am trăit o viață plină de aventură!

Articolul acesta a fost scris pentru SuperBlog 2012
Cerintele probei: http://super-blog.eu/etapa-24-ce-masina-4x4-ai-vrea-sa-fii/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: