miercuri, 14 noiembrie 2012

Etapa 23. Componentele PC conduc lumea?

Enuntul probei: Cum ar arata viata noastra fara PC? Cum ar fi lumea, in 2012, fara Internet, sisteme de operare, retele de socializare, milioane de softuri si aplicatii? Si, mai ales, cum s-ar fi dezvoltat toate acestea daca nu aveau la baza cele mai importante componente: procesoare, placi de baza, unitati de stocare, placi video? Scrie pe blog cum iti imaginezi viata ta fara calculator. Te-ai lipsi de procesorul rapid, HDD-ul unde iti stochezi datele, capacitatea mare a memoriei, “frumoasa” placa de baza? Ce s-ar face lumea intreaga fara aceste componente?

*****

Lumea mea fără tehnologie... un paradis senzorial
Obișnuiesc în fiecare an să mă rup de tot și toate și să călătoresc departe, cât mai departe. Cel mai mare șoc l-am trăit în Ecuador, țară care nu are contracte comerciale cu România și în care telefonul nu îți este de folos, poți suna acasă numai prin satelit, nu există rețele la care să te poți conecta. Apoi internetul acolo merge mai prost decât îți poți imagina vreodată, o simplă comandă poate avea nevoie de 3 minute pentru execuție…  așa că după 2-3 încercări am renunțat să mă mai enervez. Și iată cum atunci, am reșit performanța de a fi ruptă de lume timp de 3 săptămâni întregi. A mai erupt și un Vulcan în zonă și s-au închis aeroporturile pentru câteva zile. Eram în insulele Galapagos. Și așa sunt izolate, însă fără mijloace de comunicare moderne experientezi cu adevărat izolarea, singurătatea, chiar dacă te afli într-un loc paradisiac. Inițial ai o senzație de bucurie și libertate. Este o situație aproape romantică: să fii izolat pe o insulă la capătul lumii, în mijlocul Pacificului.

Eram cazați la un hostel decent, fără televizor în cameră, însă cu 2 hamace plăcute pe verandă. Plecam în fiecare dimineață cu o bărcuța cu motor la scufundări, ne întorceam în fiecare seară la căderea întunericului și luam cina pe o terasă fără televizor, uneori mâncam banane pe grătar cu unt, mâncarea săracului acolo, pentru noi o delicatesă… și dintr-un radiou vechi cântau melodii vesele latino. Piața de pește era peste drum și era permanent un spectacol: bărbații aduceau pește, femeile îl curățau cu 2 pui de leu de mare între picioare, care se alintau ca pisicile de pe la noi de genunchii femeilor și vreo 4-5 pelicani care încercau să fure orice bucățică. Zero tehnologie în acest loc depărtat. Doar motoarele bărcilor, ceva iluminat stradal și un radiou vechi cu muzică romantică. Era un loc magic și o altă lume… o lume uitată în mijlocul Pacificului. Fabulos! Izolare totală și totuși un paradis senzorial… Să nu te ajungă până în acel loc nicio problemă, să nu te poată distrage în concediul tău nimic. Însă cât ține o asemenea pauză fără a deveni ea însăși apăsătoare?

Lumea fără internet și orice mijloace tehnologice și acum mă refer și la cele hardware procesoare, plăci de bază, unități de stocare, plăci video și la componentele software ar fi izolată. E ca și cum am fi proiectați cu câteva sute de ani în urmă, am fi mai puțini în lume, mai rurali și aflați în imposibilitatea de a ne mișca, de a acumula cantitatea de informație pe care o acumulăm acum. Creativitatea de acum ar dispărea, am reveni la nevoile de bază din piramida lui Maslow: satisfacerea nevoii de hrană, de adăpost, de haine și de încălzire iarna. Și culmea este că ar trebui să putem fi pregătiți pentru așa ceva, la modul cât mai serios, pentru că o furtună solară adevărată ne putea reduce în câteva minute la situația de mai sus: fără sateliți, fără rețele, chiar și fără curent electric…

Sincer, deși îmi place să fug departe în fiecare an, nu-mi pot închipui viața fără să caut măcar o dată pe săptămâna într-un magazin online, fără laptopul meu cu procesor de ultimă generație, fără rețele sociale și tehnologie la modul general. Am adunat cca 100.000 de fotografii în călătoriile mele, fotografii care au nevoie de stocare, însă astăzi este atât de simplu să găsești hard disk-uri la prețuri mici și să le păstrezi în siguranță. Dacă toată tehnologia ar dispărea, cred că aș fi distrusă în primul rând pentru că nu aș mai avea cum să îmi văd pozele, pe care iată, le păstrez în format digital și care pentru mine sunt suvenirurile cele mai dulci și mai frumoase din anii ce-au trecut…

Articolul acesta a fost scris pentru SuperBlog 2012
Cerintele probei: http://super-blog.eu/etapa-23-componentele-pc-conduc-lumea/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: