vineri, 9 noiembrie 2012

Etapa 20. Alege un stil de viata sanatos


Enuntul probei: Romanii ziceau “Mens sana in corpore sano”, adica “O minte sanatoasa intr-un corp sanatos”. Cu alte cuvinte, antrenandu-ne corpul, ne pastram si mintea alerta. In ce masura crezi ca se regaseste acest dicton in stilul actual de viata? Traim in secolul vitezei, dar parca tindem sa facem tot mai putina miscare. Sau… nu? Dincolo de preocuparea pentru silueta, miscarea ne influenteaza si starea de sanatate. Dar, avand un program tot mai aglomerat si nesfarsite responsabilitati, deopotriva profesionale si familiale, cum ne putem mentine corpul sanatos si un tonus general bun? Tu faci sport? Daca da, acasa sau la sala? Tu ce aparate ai alege pentru a face sport acasa? Scrie un articol pe aceasta tema, referindu-te si la unul din aparatele de fitness disponibile in magazinele real,-, la alegere.

*****

Cât de mult este prea mult? V-ați întrebat vreodată? Când ajungem să ne speriem? Când ajung acțiunile noastre să devină cu adevărat hotărâte? Cam cât de jos este prea jos?

Eu am ajuns să mă întreb toate acestea anul trecut pe la final de iulie. Ce a declanșat această avalanșă de gânduri și de auto-evaluări? Care a fost elementul cheie? După un training de presentation skills am văzut cu ochii mei, din afară, că am o minte sănătoasă și un corp bolnav… Iar în acel moment mintea cea sănătoasă a dictat corpului ce să facă. Mă trezisem. Târziu, este adevărat, însă niciodată nu e prea târziu să îndrepți la modul hotărât o greșeală comisă. O greșeală odată asumată este pe cale să fie reparată. Nu înseamnă că fără efort, mult efort.

Cu câțiva ani în urmă fusesem nevoită din motive medicale să mă opresc brusc din alpinism. Alpinismul îmi hrănise sufletul ani de zile cu liniște, pace și multe, multe bucurii, tovarășii adevărate și prieteni minunați. Genunchii însă sufereau și înainte de a ajunge la operații de menisc pe ambii m-am oprit. M-am concentrat pe activități normale în oraș, am început să mă dedic carierei, să o construiesc cu atenție și conștiinciozitate, însă încet încet am devenit sedentară și automat am început să iau în greutate. Tragic a fost că, pe o structură bine antrenată,  mi-a fost ușor să duc această greutate și ani de zile nu m-am impacientat că la 6 luni preferam un număr mai mare la pantaloni să nu mă strângă.

Mintea îmi era ocupată de responsabilități, construcții, viteza cu care îmi doream să bifez tot felul de experiențe, călătoriile mele prin țări depărtate și așa mai departe. Pozele nu mă afectau, învățasem care erau unghiurile din care puteam să obțin poze frumoase fără să se observe atât de rău silueta ajunsă diformă. Însă acea filmare care încheia cursul de presentation skills nu a mai fost făcută din unghiul ideal. Și m-a trezit, m-a trezit cu adevărat. Ce ajunsesem să fac cu viața mea? Aveam 40 de kg mai mult decât greutatea normală. Și atunci, când ajungi pe fundul prăpastiei, trebuie să îți asumi, să înghiți în sec și să o iei cu răbdare pe drumul în sus. Atunci începi să construiești o altă viață, o altă lume în jurul tău, începi să-ți schimbi stilul de viață, obiceiurile alimentare, activitățile de după muncă.

Am început să mănânc porții de 3 ori mai mici la fiecare masă, să înțeleg și să accept foamea. Am înțeles și că foamea singură nu ajunge, m-am dus în real,- Hypermarket România și mi-am luat o pereche de role cu toate că habar nu aveam să le folosesc și o bicicletă mecanică pe care am găsit-o la ofertă. Când era soare și frumos îmi petreceam fiecare seară în parc în Herăstrău pe role, când era câte o zi ploioasă și plimbarea pe role era exclusă, trăgeam în fața televizorului bicicleta mecanică, selectam canalul Eurosport și indiferent ce competiție sportivă urmăream pedalam până îmi cădeau picioarele sau mă durea posteriorul de la șea. Nu radeți, rezultatele se obțin prin durere, durerea e singura posibilitate.

Am început apoi să citesc despre alimente sănătoase și să le caut. Dacă vă gândiți că sunt de 3 ori mai scumpe, așa este, însă și porțiile de mâncare erau de 3 ori mai mici, așa că exista o lege a compensației. Contează enorm decizia interioară. S-au topit de atunci 30 de kg și mă îndrept cu răbdare către greutatea ideală. Mintea sănătoasă se bucură acum într-un corp cu siguranță mult mai sănătos, unul care își revine după un somn greu de delăsare. Aproape aș îndrăzni să spun că secolul vitezei se referă la greșelile pe care le facem îndepărtându-ne de firesc, de natural, lăsându-ne pradă lăcomiei, avuției, comodității sau a unui hedonism prost înțeles.
Hedonism(y) Trojaner - Artist Babis Panagiotidis


Articolul acesta a fost scris pentru SuperBlog 2012
Cerintele probei: http://super-blog.eu/real-alege-un-stil-de-viata-sanatos/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: