vineri, 9 noiembrie 2012

Etapa 19. Print sau online?


Enuntul probei: Am asistat cu totii la evolutia printului, dar si la involutia acestuia. In ultimii ani, totul a migrat catre partea de online: scrisori, ziare, reviste, carti, publicitate. Scrisorile au fost inlocuite de e-mail, ziarele si revistele – de publicatiile online, cartile – de ebook-uri. Iar tendinta generala este de a printa cat mai putin pentru ca am inceput sa fim din ce in ce mai responsabili cu protectia mediului si a planetei. Cu toate acestea, multifunctionalele au devenit din ce in ce mai performante. Scrie pe blog, intr-un articol, cum vezi tu evolutia si involutia print-ului, precum si cat de des ai nevoie de o imprimanta/multifunctionala.

*****


Despre evoluție
Atunci când am luat contact prima dată cu ideea de marketing, campaniile în publicații se făceau prin decupaje din revistele printate în străinătate și suprapuneri de texte frumos colorate. Era o era a dinozaurilor la noi, eram veniți după o revoluție nu numai fizică cât și culturală importantă. Apoi am dezlănțuit și noi creativitatea, am reușit să recuperăm, iar mai zilele trecute citeam un material despre “Know-howul dintre granițele marketingului online”. Oare ce va fi după online?

Printul a fost o etapă cu adevărat romantică și permitea să ne “desenăm” ideile, să punem în ele dragostea creației, eram un fel de pictori moderni și mai era și ușor să înțelegem și să calculăm exact profilul cititorului din datele demografice obținute la înscrierea abonamentelor. Era etapa în care publicațiile spuneau și oamenii se purtau ca un auditoriu ascultător. Online-ul a dat puterea însă auditoriului, social media a făcut o inversiune a rolurilor. Acum oamenii vorbesc liberi și “companiile deștepte” ascultă vocea lor, publicațiile au suferit o grea înfrângere și s-au menținut pe piață doar prin transferul în online. Online-ul însă a mai adus ceva în avantajul clienților: măsurabilitatea. Online-ul îți spune câți oameni te-au citit, cât timp au citit, când au părăsit site-ul tău, de unde, pentru cine știe să citească, aproape că îți spune cum să te corectezi.  

Online-ul a adus și magazine online, a pus totul pe tavă și a mai lăsat și oamenii să discute singuri, să își impartășească experiențele, să se anunțe unii pe ceilalți despre promoții, branduri, eșecuri, realizari, momente emoționante etc. Online-ul a mai adus însă și temeri: crize de imagine în timp real cu consecințe inimaginabile și costuri astronomice dar și multă, multă depersonalizare. Suntem azi în zeci de rețele de socializare însă nu mai știm să ieșim să fim între oameni, să ne bucurăm de prezența lor. De câte ori nu am văzut oameni la terase uitându-se toți în telefoane inteligente în loc să se bucure de prezența celor de la masă…

Eu cred că viața este ciclică, însă nu rotundă, mă refer la un fel de spirală în crescendo. Așa cum moda se întoarce o dată la câteva decenii și printul se întoarce pentru anumite segmente de activități. Așa cum spunea profesorul Kotler, până și marketingul lui a devenit lateral ca să poată ține pasul cu viteza de transformare a acestei lumi, a acestei spirale in evoluție. Mă uit și la activitatea noastră, suntem o firmă mică pentru care costurile de print sunt mari de cele mai multe ori, așa că soluția pentru noi a fost o multifuncțională ieftină care își face datoria și suplinește în acele momente în care online-ul nu mai poate fi folosit. După o analiză de costuri am dat curs ofertei Canon care ne ajută să continuăm să printăm numai ceea ce este strict necesar și totuși să trimitem oamenii acasă cu un minim de materiale. Sunt materialele lor și este senzația de personal, palpabil, pe care chiar și într-o lume aproape online o redăm la evenimentele pe care le organizăm.


Articolul acesta a fost scris pentru SuperBlog 2012
Cerintele probei: http://super-blog.eu/azerty-print-sau-online/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: