miercuri, 31 octombrie 2012

Etapa 16. Trei lucruri pe care le-ai schimba la SpringShop.ro


Enuntul probei: Viziteaza website-ul SpringShop.ro si scrie parerea ta despre el. Intelegi despre ce este vorba in website (“vanzare magazin online”)? Informatia de care ai nevoie este accesibila? Ce impresie iti face la prima vedere? Ai schimba ceva la website? Daca da, ai putea mentiona trei lucruri care merita schimbate? Pentru participantul tehnic: Poti intra in detalii despre arhitectura site-ului sau design. De preferat sa scrii doar ce ti se pare relevant, nu sa faci o analiza a site-ului de la A la Z. Ce schimbări crezi ca sunt necesare? Pentru participantul creativ: Dupa ce te-ai plimbat prin site, ai vazut cum poti ajunge la informatia de care ai nevoie. Daca ai reconstrui acelasi website, cum l-ai face? Ai alege sa vezi animatii ale paginilor? Sau ce ai face diferit? Separarile de mai sus sunt orientative. Stim ca avem participanti mai putin tehnici si nu vom depuncta pentru acest lucru. Important este sa stim parerea ta despre website, daca se intelege ideea de baza (“vindem magazine online”) si ce ai schimba.

*****

În ziua de astăzi website-ul a ajuns să fie oglinda sau identitatea persoanei sau a business-ului. Personal, îmi place la nebunie să gândesc un website și mă refer la nivel de strategie, nu mă refer la programarea din spate, nu sunt un om tehnic ci sunt un om de marketing. Mă interesează mai mult emoția și mai puțin cine știe ce artificii de programare. Pe de altă parte, sunt adepta website-urilor simple și curate, care nu agresează omul cu tone de informații răspândite haotic în toate direcțiile. Așadar să scriu pentru această probă este o plăcere, un exercițiu de imaginație așa cum este în mod egal și un exercițiu de marketing.

Tema propusa este SpringShop.ro și ce aș schimba eu dacă ar fi să reconstruiesc acest website, concentrat pe 3 idei. Recunosc că înainte de a mă apuca de scris am făcut un scurt tur pe prima pagină din google la concurență, astfel încât să pot vedea cum se prezintă ei și cam care este trendul în această industrie a magazinelor online la cheie. Toate site-urile de profil au ba un video, ba avantaje în cifre ale industriei de profil, și dacă se poate pe prima pagină toate etapele construcției magazinului. Toate sunt aglomerate și pline de informație și îți este greu să înțelegi exact care este call-to-action-ul cel mai important, acel unic lucru pe care trebuie să îl reții de la acea pagină.

Am revenit apoi la SpringShop.ro.  Da, se înțelege ideea că Springshop vinde magazine online și am văzut că este singurul (dintre cele vizionate de mine) care are desenată o mascotă. Ei bine, eu aș exploata mult mai mult această mascotă, aș face-o mare cât primul monitor vizibil, pentru că ea este personajul cu care vizitatorul site-ului ar trebui să simtă că stă de vorbă. Mascota este “consultantul vizitatorului” și ea îl va însoți pe acesta ca un consultant adevărat în toată experiența lui de a deveni un posesor de magazin online. Este prima modificare și cred eu că este una puternic vizuală (și știm cu toții că o imagine bună face mai mult decât 1000 de cuvinte).

Apoi dacă tot am consultantul pe prima pagină, tot din prima pagină mie mi-ar plăcea să mă joc, să exploatez la maxim experiența realizării unui magazine online, aș face așadar pe partea dreaptă un mic demo, un fel de cabină de probă a magazinului virtual, și garantat, cine și-a construit ceva care să îi placă, va fi mai mult decât tentat la final să dea click pe un buton de comandă a ceea ce tocmai a creat. Așa că a doua modificare după mintea mea ar fi să inversez puțin fluxul de vânzare al magazinului, așa cum nu mai face niciun alt concurent, aș pleca de la produsul în sine (creat aparent “din joacă”) la nevoia fiecăruia (care în procesul de creație deja s-a atașat de proiect)  de a-și salva propria creație. L-aș orienta subtil pe vizitator să iasă din zona de confort către acțiune, iar acțiunea ar fi dictată deja de un produs aproape palpabil (în ciuda faptului că este online).

Odată adus la acest nivel, i-aș oferi fluxul normal de informație (evident cu mascota din stânga evoluând la birou, sau în picioare, după cum dictează informația corelată cu creația din animație).  Fiecare etapă a acestul flux de info pe pagina ei, că să fie aerisită și fie ușor de digerat. Și mai important, acest flux de informație SpringShop.ro îl gândește în funcție de ce știe că este bine să citească omul și în ordinea în care e bine să citească, astfel încât să devină client, să nu mai simtă nevoia să meargă și în altă parte. Pe o piață aglomerată, experiența este totul…

Sper să vă fi utile ideile mele și vă mulțumesc pentru ocazia acestui exercițiu de imaginație. Succes!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: