vineri, 19 octombrie 2012

Etapa 09. Aventuria. Si esti bun de drum


Enuntul probei: Povesteste-ne orice intamplare, situatie care sa includa/ sa fie legata de oricare din produsele sau serviciile oferite de Aventuria. Fie ca petreci timp in aer liber, facand sport, calatorind cu masina, fie ca faci un review de produs sau, pur si simplu, un cadou-surpriza unui prieten, mentioneaza unul din aceste produse din oferta. Daca vrei sa iti evaluezi performantele prin sistemul nostru de affiliate marketing, poti pune un link codat catre produsul respectiv. Concret, iti maresti sansele de castig de pe urma Superblog 2012 – pe langa premiile oferite in cadrul competitiei, poti castiga comision din vanzare si ai ocazia sa vezi cat de eficient poti fi in a „vinde” produse si servicii prin articolele pe care le scrii.

*****
Action Camera

Dragii mei, dacă anul trecut transmiteam pentru Superblog 2011 de prin junglele din Vietnam, Cambogia sau insulele din Tailanda, anul acesta Aventura numită concediu s-a întâmplat undeva în mijlocul Oceanului Indian în Mauritius. Prietenii care urmăresc blogul meu, probabil că au văzut cât de multe minunății am descoperit pe sub ape și nu numai în acesta insulă aflată aproape la Tropicul Capricornului adică destul de departe în emisfera sudică.

Am plecat la final de august dintr-un București topit la 42C și am ajuns acolo într-un paradis tropical răcoros, aflat pe final de sezon de “iarna”, unde temperaturile se încadrau între 18-25C, umiditatea lipsea cu desăvârșire, la fel și țânțarii (pe care îi mai găseai însă foarte rar în puținele zone în care pădurea tropicală mai supraviețuise în lupta cu trestia de zahăr). Am nimerit în mijlocul unui anticiclon, așa că în primele 3-4 zile am avut parte de reprize de ploaie caldă, scurtă, fără fenomene violente. Așa că în aceste zile, în așteptarea soarelui mult dorit în orice concediu, am ales să ne urcăm pe barcă și să dedicam acele zile pentru scufundări. Cum cu cine? Aceeași Ioana de anul trecut, cu care vâsleam pe caiac în Bulgaria.

Așadar, am transformat zilele mai mohorâte într-un adevărat spectacol de viață, Aventură și bună dispoziție, alături de instructorii de la un club de scufundări. Și pentru că tot eram în extra-sezon, aproape că aveam la dispoziție o barcă de viteză privată, pentru că de cele mai multe ori eram numai noi, iar pentru că ei nu prea aveau clienți ne-au plimbat pe bani puțini până în locații de scufundare care de obicei erau foarte scumpe. Ba chiar într-una din zile am avut șansa incredibilă să întâlnim 3 balene (cașaloți) undeva între insulele Coin de Mire și Ile Flate, acolo unde fundul mării se prăbușește brusc la adâncimi abisale (de la 40 m. în medie cât este în jurul insulei Mauritius, acolo coboară brusc la 1500 m. adâncime).

Acum când stau, scriu și rememorez acele zile atât de frumoase, mi-este imposibil să nu mai trag câte un ochi prin folder-ul de poze și de filmulețe. Cum ar arăta concediile noastre dacă nu am avea cu ce să imortalizam cele mai minunate momente? Probabil mai scurte sau mai sarace… E adevărat că mediul underwater este mai greu de imortalizat și mai puțin familiar, însă acolo, personal, găsesc cele mai minunate subiecte foto-video. Și apoi să nu uităm că blogul meu este unul dedicat fotografiei subacvatice. Ce am constatat în timp, umblând prin oceanele lumii, dar mai ales începând cu șansa extraordinară de acum 3 ani cu scufundările în Galapagos, a fost că fotografia subacvatică se face foarte greu când întâlnești bancuri imense de pești. Nu are rost să discutăm de aparatele profesionale tip National Geographic, pentru că acelea nu și le permite un muritor de rând, vorbim despre aparate cu preț decent. Revenind la discuția inițială cu dificultățile de a realiza fotografii bune când peștii sunt într-un număr impresionant în jurul tău, se întâmplă următorul fenomen: aparatul nu mai focalizează pentru totul se mișcă și tu, și subiectul multiplu și aparatul. Atunci cel mai simplu este să filmezi, iar filmulețele subacvatice vor reține și sunetul respirației, vor păstra din emoția momentului, iar peste timp vor reda mult mai fidel senzația de Aventură, fiorul scufundării în sine.

În Mauritius este absolut nebunie și explozie de viață pe sub apă așa că a fost momentul… Action Camera. Anul acesta am avut în dotare o cameră XTC și carcasă subacvatică dedicată pentru camere XTC. Și pentru că o poză face mai mult decât 1000 de cuvinte, iar pentru video încă nu am găsit expresia similară, de aseară mă tot chinui și am făcut un montaj special pentru această probă a Superblog. Vă invit așadar să vizualizați cam ce poți face cu o cameră XTC și carcasa ei pe sub apă, și apoi las pe fiecare să aprecieze dacă merită sau nu să deții o asemenea jucărie.
 * montaj realizat în exclusivitate pentru Aventuria.ro, video din arhiva personală 

Iar dacă scufundările nu sunt tocmai o pasiune sau un sport atât de popular la noi, și sunt multe motive pentru asta: costuri, timpi de deplasare, certificările necesare, diverse motive medicale, cantitatea mare de echipament, etc, Action Camera poate fi folosită cu succes și aici lângă casă, la jumătate de oră de București. Tot cu Ioana (deh, ea este partenera de sporturi extreme, și-i mulțumesc că este mereu alături de mine) ne-am jucat la o tură de caiac foarte faină pe apele lacului Snagov.

Am găsit la câțiva pași de capitală o oază generoasă de liniște, frumusețe, sport și multă voie bună. Ne-am luat la întrecere printre mii de nuferi de toate culorile cu caiacele închiriate, am râs și ne-am jucat, ne-am stropit cu padelele până ne-am făcut leoarcă, dar tot așa, am putut să imortalizam toate acele momente excelente cu aceeași Action Camera pentru care tot ce trebuia să facem era să îi ștergem puțin carcasa în dreptul lentilei. Nu am avut niciun stres că udam camera, că ne scăpa în apă (și ce dacă? Era legată de caiac, și protejată în carcasa ei dedicată). E minunat să ai prieteni, e minunat să vezi în jurul tău oameni care păstrează în ochi sclipirea aceea și pofta de viață și sper din tot sufletul ca prin fotografiile mele să conving cât mai multă lume să iasă din casă, să meargă în natură, să închirieze un caiac,închirieze o bicicletă, să trăiască la maxim, măcar în weekend dacă nu în fiecare zi.

Vă invit pe toți să trăim în fiecare zi Aventura vieții, ca și cum ziua prezentă, oră prezentă ar fi totul!

Pe lacul Snagov la o tura de caiac cu Ioana - Action Camera!
Articolul acesta a fost scris pentru SuperBlog 2012

7 comentarii:

  1. Am petrecut cam 10 minute în "aventuria" ta şi mi-a plăcut la nebunie! :) Te felicit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca ti-a placut, si mie mi-a mers la suflet Toyota ta :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Asta chiar a fost pentru tine... :) Inutil sa iti spun ca esti favorita mea in concurs.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc mult Laurentiu :). Aventuria este pe sufletul meu si sper sa se simta asta. clar este proba favorita si am scris-o cu mare placere.

      Ștergere
  4. felicitari pentru nota obtinuta draga mea :* :* succes in continuare

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc tare mult :). Multa inspiratie si la tine! o zi excelenta.

      Ștergere

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: