vineri, 12 octombrie 2012

Etapa 06. Azerty: Tu cum iti alegi laptopul potrivit?

Enuntul probei: Scrie intr-un articol pe blog de ce criterii tii cont atunci cand doresti sa achizitionezi un laptop (cele mai importante). Cu argumente, bineinteles.

*****

Anul trecut la Superblog 2011 aproape că am fost un fel de reporter care își făcea meseria transmițând de undeva din Asia, din tot felul de maghernițe de internet café-uri; și asta pentru că pe durata concursului, mai mult de jumătate din numărul de zile, am fost prin jungle, la temple sau pe sub apă (scufundări). A fost o experiență cu adevărat inedită, care mi-a oferit o altă perspectivă și poate multă, foarte multă inspirație la scris. Așa că la final de concurs, m-am văzut în ipostaza de a-mi alege pe baza voucherului primit de la ASUS un laptop dintr-un magazin online. Este laptopul de pe care vă scriu acum aceste cuvinte.

Mi-am dorit enorm un Zenbook de la ASUS, însă era mult peste valoarea voucherului meu, iar eu întoarsă după o călătorie foarte lungă, în imposibilitatea de a completa financiar diferența pentru o bijuterie precum Zenbook. Pentru că Zenbook este în opinia mea o bijuterie, atât la nivelul performanțelor, cât și la nivel estetic și practic (aici mă refer la greutatea redusă). Astfel, nu-mi rămânea altceva de făcut decât să caut un laptop prin care să reușesc să obțin acel raport optim calitate-preț, care te face să rasuflii ușurat după alegerea făcută și să zâmbești cu mulțumire. 

Trebuie să recunosc că mi-a fost deosebit de greu să mă hotărăsc, cu toate că știam foarte bine ceea ce îmi doream de la acest laptop, ce aveam să fac cu el și care trebuiau să fie atuurile lui astfel încât să îmi servească perfect activităților mele. Eu fac destul de des machete publicitare, folosesc simultan programe de editare, vectoriale, de paginare de publicații, etc, aplicații care necesită o memorie RAM bună și viteză mare de procesare.

De ce spun că mi-a luat mult să mă decid? Pentru că sunt femeie! Ar fi cel mai simplu raspuns… iar din acest motiv, intram în tot felul de bucle conflictuale cu mine însămi: laptopul care îmi plăcea și cum arăta  și din punct de vedere tehnic era  scump, dacă îmi plăcea cum arăta nu reușea să aibă componentele care să îmi asigure viteza și performanțele dorite sau invers, din punct de vedere tehnic era super dar mie nu-mi plăcea culoarea. Femeile sunt imposibil de nehotărâte și de pretențioase (până la absurd) când vine vorba de estetică. 

Am încropit eu o lista scurtă de preferințe și acum venea întrebarea esențială: cum fac alegerea? Așa că această lista scurtă am trimis-o la…  o altă lista scurtă de prieteni “experti” în hardware. Să vedeți ce interesant a devenit atunci când, după principiul “cate bordeie atâtea obiceie”, au venit și mai multe răspunsuri contradictorii (evident în funcție de preferințele personale ale prietenilor mei), așa că nu numai că nu mi-am clarificat, ci mai mult m-am afundat în dilemele mele.  

Sufocată de atâtea opinii divergente (aici le includ și pe ale mele), mi-am luat inima în dinți, am ales un Laptop Asus K52JT-SX262D Core i7, a contat nevoia mea de putere de procesare ridicată, (deși îmi doream dacă nu Zenbook-ul măcar un laptop roșu) apoi memoria RAM 3072MB și placa grafică ATI Mobility Radeon HD 6370 cu 1 GB memorie dedicată.

Cu toate că nu îmi place deloc culoarea maro, am învățat să accept că nu poți să le ai pe toate . Și culmea, femeie fiind, cred că am reușit să aleg mai mult rațional decât emoțional (deși teoria spune că fiecare alegere pe care o facem, tot una emoțională este… mă gândeam că măcar reușisem să mă maturizez suficient cât să nu mai conteze dacă este un laptop roșu sau unul maro). Iar în ceea ce privește starea de Zen, am zis să uit de nostalgia Zenbook-ului, și să presar această atmosferă în articol prin intermediul fotografiei care de anul trecut, de când am revenit de la templele din Cambogia a rămas ca imagine de desktop și pare să continue și acum, la distanță de un an, să îmi transmită această stare. 


Articolul acesta a fost scris pentru SuperBlog 2012
Cerintele probei: http://super-blog.eu/etapa-6-azerty-tu-cum-iti-alegi-laptopul-potrivit/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: