miercuri, 10 octombrie 2012

Etapa 05. LuxuryGifts: Bijuteria care mi-a schimbat viata


Enuntul probei: In fiecare zi luam decizii si facem alegeri aparent minore. Desi nu realizam acest lucru pe moment, unele dintre aceste alegeri ne pot schimba viata. Privind inapoi, de multe ori ne intrebam daca a fost destinul sau suntem definiti doar de alegerile pe care le facem?  Scrie o poveste despre o alegere care ti-a schimbat viata. Ca sursa de inspiratie, foloseste cat mai multe elemente narative din povestea animata creata special de LuxuryGifts pentru aceasta proba:

*****
Agata roz
Bijuteriile îmi plac la nebunie! Deși nu sunt o femeie deosebit de pasionată de shopping și magazinele aglomerate mă obosesc și le evit, ador să cumpăr bijuterii. Nu-mi pot explica atracția nebună pentru tot ce este strălucitor, pentru acele bijuterii cu cristale colorate, probabil că așa sunt femeile și gata. Îmi place așadar să petrec ore în șir răsfoind cataloage sau căutând online bijuteriile care la acel moment rezonează cu stările mele de spirit: entuziasm, melancolie, dragoste, tristețe, etc. 

În 1997 era toamnă târzie și am plecat cu doi băieți să facem un traseu de cățărare în peretele Oblic din Coștila (Bucegi). Îmi amintesc că era frig și chiar a fulguit câteva minute. Era prima dată când încercam un traseu de cățărare mai lung de 1 lungime de coardă (1 lungime de coardă are între 20-50m). Cum, necum, am ajuns sus, dar în agitația aceea și nefiind corect antrenată și cu mișcări nu tocmai elegante sau bine coordonate, am reușit să îmi pierd unul dintre cercei. Purtăm o pereche de cercei de argint care printr-un fel de plasă împletită din argint țineau captivă câte o agată roz. Nu pot să vă spun cât de mult îi iubeam. Luni dimineață, după weekendul de la munte am mers să-mi cumpăr încă o pereche numai pentru a-mi completa cercelul stingher. Nu am mai găsit cu agată roz. De supărare mi-am achiziționat unii identici cu agată de un roșu închis. Pe aceștia niciodată nu i-am iubit, așa că am ales să îi dau jos, și pentru următorii 8 ani am fost doar sportivă, dedicată doar alpinismului, disciplină în care zic eu că am avut performanțe frumoase. 

Abia după aceea, când prioritățile s-au schimbat, din rațiuni de vârstă, probleme legate de ligamente sau nevoia de a acorda mai mult atenție carierei, pasiunea pentru bijuterii a revenit, cu și mai multă forță și sete. Doar fuseseră mulți ani în care nu avea sens să port un inel, pentru că îl zgâriam de stâncă, o pereche de cercei, pentru că mai mult ca sigur aveam să îi pierd sau un pandantiv care se putea agăța și rupe oricând…
 
Și pentru că proba aceasta cu si despre bijuterii Luxury Gifts m-a făcut să îmi amintesc de cerceii mei cu agată roz, și odată cu povestea acestor cercei un întreg noian de amintiri m-a năpădit, din frământarea sufletului meu au ieșit și câteva versuri:

Un nor, o aripă, o secundă, o privire
Să fie himeră? Să fie iubire?
Mă simt o copilă, nu știu ce se-ntâmplă
Deși se strecoară argint pe la tâmplă.
 
Ceața diafană de nedumerire
Ascunde-orice șoaptă, mișcare, privire
Mă-ntreb cam ce-ar trebui să apară?
S-alunge și iarna, să fie iar vară…
 
Un iureș năvalnic de albe petale
Se-adună, se-mprăștie, formează-o cale
Este Crăciun și cu bucurie
În bradul meu iată e-o mică cutie…
 
Eu cred că această minunăție
Este speranța femeii, se știe,
Atunci când apare și oameni agață
Este bijuteria care-a mai schimbat o viață!

Poezia de mai sus este dovada faptului că speranța moare ultima. Din păcate pentru mine, încă nu pot să vă povestesc despre acea bijuterie fabuloasă care mi-a schimbat viața. Și nu bijuteriile în sine sunt vinovate pentru această stare de fapt, eu le iubesc pe toate și mi le-aș dori pe toate mici și mari, pline de cristale sau de o simplitate desăvârșită. Ele sunt perfecte, pentru că sunt rodul unei munci săvârșite cu dragoste și migală. În fiecare bijuterie, un artist și-a vărsat harul creației și dragostea pentru frumos! Probabil că eu sunt de vină, probabil că am stat prea mulți ani într-un fel izolată în munții mei dragi și nu mi-am acordat timpul necesar pentru a alege sau a căuta din multitudinea sufletelor de pe acest pământ pe Acela care să simtă nevoia să îmi ofere într-o seară magică de Crăciun, acea bijuterie fabuloasă care să îmi schimbe viața.


Articolul acesta a fost scris pentru SuperBlog 2012


3 comentarii:

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: