vineri, 5 octombrie 2012

Etapa 03. Oktal: „Promisiuni respectate. Din 1999”


Enuntul probei: Pentru noi, promisiunile pe care le-am facut clientilor nostri inca de la infiintarea Oktal, in 1999, sunt sfinte. Tocmai de aceea ne-au devenit deviza si slogan, au devenit parte din ADN-ul magazinului nostru si din activitatea noastra de zi cu zi. Si, fiindca tot clientii ne-au ajutat sa ne mentinem in toti acesti ani pe piata si sa ne dezvoltam continuu, ne-ar placea sa-ti cunoastem parerea despre noi si promisiunile noastre. Asadar, cum interpretezi sloganul Oktal, „Promisiuni respectate. Din 1999”? Pentru tine ce relevanta are o promisiune? Si ce promisiuni iti doresti neaparat sa respecte un magazin online longeviv, cum este Oktal.ro, fata de clientii sai?

***** 

Personal, m-am întâlnit cu Oktal anul trecut în toamnă, când după Superblog 2011 aveam un voucher frumos de consumat de la ASUS și acesta trebuia consumat prin magazinul online Oktal.ro. Mi-a luat ceva vreme să îl intalnesc;  și asta pentru că nu sunt eu cel mai mare cumpărător de tehnologie, nu din alt motiv. Cum sunt total neștiutoare în ceea ce înseamnă magazinele online de produse IT (și nu numai), am început să caut pe categorii de produse. Mi s-a părut clar și simplu. 

Dar cum una dintre principalele caracteristici ale unei femei este curiozitatea (de multe ori nemăsurată și excesiv de “băgăcioasă”) pasul numărul doi a fost să caut și în alte magazine pentru a compara prețurile pentru articole similare, condițiile de livrare, timpii de livrare, etc. Bine, la mine poate fi și un defect profesional, pentru că sunt de ceva ani director de marketing, și privesc totul de multe ori prin prisma mecanismelor pe care am învățat să le citesc în spatele oricărei promoții, instrument sau tactică de marketing. Nu știu dacă vă povesteam anul trecut, dar fiind pasionată de prelucrarea grafică, atunci când citesc o revistă, de fapt inconștient caut greșelile de DTP. 

Așa a fost și cu magazinele online. În mintea mea a început o întreagă analiză de produs (la magazinul în sine mă refer).  Și primul lucru pe care mi l-am spus, acum în calitate de client cu voucher în buzunar, este că prețurile sunt mai mari pe produse identice decât la alte magazine. Aproape că m-am desumflat! Mi-am zis că mi-aș fi putut valorifica mai bine voucherul în altă parte. Apoi, omul de marketing din mine, m-a tras de mânecă și mi-a spus, ia mai gândește-te o dată, în online, marjele sunt mici, ia uită-te și la costurile ascunse! Abia atunci am adunat și această componentă și iată cum diferențele începeau să se șteargă cu buretele. Concluzia este că acum apreciam cu alți ochi magazinul online Oktal. Acum începea să capete sens și sloganul lor: „Promisiuni respectate. Din 1999”. 

Este o tehnică folosită mai mult în zona de marketing B2B (business to business) decât în B2C (business to consumer). Marketingul B2C funcționează mai mult prin promoții, este spectaculos, oferă atâtea date și instrumente și mecanisme… și totuși regăseam la Oktal o tehnică pe care eu o folosesc în B2B. Și mi se pare un construct mai valoros și mai sustenabil în timp. De fapt aici este o alegere de poziționare: ești alergător de cursă lungă, poți duce un marathon, sau alergător de viteză care se oprește după 100 de m și un parcurs senzational, exploziv? Oktal este magazin online cu adevărat longeviv așa că alegerea pentru consolidarea relațiilor cu clienții este firească și naturală. Așadar îmi place sloganul lor „Promisiuni respectate. Din 1999” deși, dacă ar fi după mine l-aș modifica puțin, aș scoate punctul care acum are rolul de a întări primele două cuvinte, însă crează și o sacadare a pronunției, eu l-aș fi scris „Promisiuni respectate din 1999!” și atunci totul ar curge, ar fi mai fluid, ca și timpul apreciabil care s-a scurs de când livrează și-și respectă promisiunile. Cred că deja timpul și referințele oamenilor au șters nevoia de a accentua primele două cuvinte ale sloganului. Și cu asta cred că am răspuns și la întrebarea referitoare la ce își doresc clienții de la un magazine online longeviv? Își doresc să fie tratați și respectați ca și scopul business-ului în sine, ca pe un business în sine, nu ca pe un consumator care astăzi este aici, mâine în altă parte. Chiar și dacă, în România, nu există afinitate mare pentru un brand, companiile care își asumă rolul de a disemina în piață bune practici sunt cele care reușesc în timp să își aducă “oile rătăcite inapoi”. 

Ce înseamnă pentru mine o promisiune? O promisiune vine din însăși fundamentul valorilor mele morale. Cuvântul dat, îl găsim până și în primele pagini ale Bibliei, deci pentru mine este esențial. Promisiunea respectată înseamnă verticalitate, respect reciproc, încredere și toate acestea creează premisele unui viitor. Am promis anul trecut la final de Superblog 2011 că de Crăciun, copiii de la un orfelinat se vor bucura de laptopul meu vechi (care nu era de fapt vechi). Așa că, depindeam foarte tare de Oktal și de promisiunea lor. Și totul a fost perfect: Oktal a livrat, eu am avut timp să transfer documentele pe noul meu laptop ASUS și să pregătesc laptopul vechi pentru copii, iar acesta să ajungă prin mâinile grijulii ale Sabinei Cornovac la timp, de Crăciun, la copii. Precum spuneam, promisiunile respectate înseamnă viitor, așa cum copiii de azi reprezintă viitorul. 

PS: iar pentru dorința de umor a juriului, mi-am permis să construiesc două caricaturi; sper să fi produs zambetul dorit. 
promisiuni respectate
VINEEEEE.... livreaza din 1999

Articolul acesta a fost scris pentru SuperBlog 2012
Cerintele probei: http://super-blog.eu/etapa-3-oktal-promisiuni-respectate-din-1999/

Un comentariu:

  1. Am primit 100 puncte la acest articol. multumesc, ma bucur ca v-a placut :)

    RăspundețiȘtergere

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: