marți, 27 decembrie 2011

Palatul Regal din Angkor Thom (Phimeanakas)

Phimeanakas (Prasat Phimean Akas sau “celestial temple”) este un templu hindus in stil hleang, construit la sfarsitul secolului al zecelea, in timpul domniei lui Rajendravarman (941-968). A fost reconstruit de Suryavarman II, in forma unei piramide pe trei nivele ca un templu hindus. In varful piramidei exista un turn, acum se pot admira coloanele reconditionate cu bogate motive florale.
Potrivit legendei, regele isi petrecea primul ceas din fiecare noapte in turn cu o femeie care se credea ca reprezenta un dragon. In acest timp, nici macar reginei nu ii era permis sa intervina. Abia in ceasul al doilea, regele se intorcea in palat impreuna cu regina lui. Daca balaurul, care simboliza autoritatea suprema in tinutul Kmer nu se prezenta pentru o noapte, zilele imparatului erau numarate. In cazul in care imparatul nu se prezenta intr-o noapte, calamitatile loveau intreg tinutul. Sursa Wikipedia & explicatiile din hartile locale.
Palatul Regal din Angkor Thom a fost curtea imperiala a regilor Kmeri pentru multe secole. Bazinele laterale inca sunt pline de flori de lotus...

4 comentarii:

  1. Doamna, foarte frumos. Mi-e greu si sa citesc denumirile zonelor, daramite sa le mai pronunt. Un periplu amplu despre care as vrea sa te vad povestind si impresii si senzatii.

    RăspundețiȘtergere
  2. A fost mai mult o calatorie spirituala pentru mine decat un concediu. Mi-e greu sa scriu acum, pentru ca totul este prea recent, incarcat si trebuie sa se mai aseze. Am trait atat de multe intr-un timp atat de scurt, asa ca am zis sa incep cu pozele, iar cand se vor mai aseza lucrurile si in mintea mea sa revin cu scrisul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Incredibil.. templul arata superb.. imi aminteste de un joc pe care il jucam cand eram mic.. si calatorea in timp si ajungea la o cladire de genul.. e foarte frumos sa-ti clatesti ochii cu asa ceva

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, a fost cu adevarat o experienta extraordinara. Si eu am jucat asemenea jocuri, inteleg perfect ce spui :)

      Ștergere

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: