duminică, 27 noiembrie 2011

Etapa numarul 33 - Organizatori

Dragii mei, se pare ca a venit si vremea feedback-ului. In primul rand va multumesc frumos (mai ales lui Albert), pentru ca mi-a facut cunoscut acest gen de concurs. Recunosc ca atunci cand m-am inscris in concurs nu am citit asa cum trebuie regulamentul. Intre timp l-am recititit cu interes, si iata care este opinia mea.

In primul rand am sa ma refer la ceea ce mi se pare foarte ok. Mi se par foarte simplu de inteles si clare: conditiile de participare, obligatiile bloggerilor, lista de premii. Imi place ca depunctarea pentru zilele de intarziere se face de sistem in mod automat si astfel se evita erori. Am apreciat foarte mult comunitatea inchegata online prin Grupul de Facebook. Mi-ar placea ca acesta sa fie obligatie si pentru Sponsori, desi imi dau seama cat de greu este sa ii obligi pe cei care sponsorizeaza.

Ce as mai schimba ? Haideti mai bine sa reformulam putin. Mai degraba sa va povestesc ideile mele, si voi puteti sa spuneti mai bine daca sunt ok sau nu, pentru ca voi sunteti singurii care cunoasteti chiar toate mecanismele si obligatiile pe care SwissPlan in calitate de organizator le are de mediat intre bloggeri si sponsori.

Mi-ar placea un alt mod de jurizare. Mai toate concursurile, permit si un feedback din public, alaturi de cel al sponsorului (care este firesc sa cantareasca mult). Multe concursuri arunca deciziile dureroase in public (a se vedea concursurile de la TV unde se voteaza prin SMS eliminarea unuia sau altuia din concurs – acesta fiind si o modalitate de monetizare, evident). Am dat acum exemplul extrem. Cred insa ca un concurs ca Superblog ar merita sa beneficieze si de un feedback din public fata de materiale. Asa ceva cred ca ar veni sa creasca mediatizarea virala a concursului. Altfel, concursul ramane in limitele comunitatii de bloggeri intrate in competitie si al sponsorilor. Foarte greu va fi urmarit de alte persoane decat cele implicate direct in competitie. Pentru ca aceste persoane se simt in plus, sunt in afara cercului!

Mi-ar mai placea ca la fiecare proba, cele cateva criterii care formeaza nota sa fie exprimate la fiecare proba. Astfel, se ofera un feedback din partea sponsorului. Bloggerul va intelege unde a gresit sau ce minus a avut pentru a obtine un punctaj mai bun. Mai ales ca exista sponsori cu mai multe probe, se pot deduce anumite directii catre care sponsorul tinde. (ex : 20% respectarea temei, 30% corectitudinea informatiilor, 10% creativittate, etc…). poate fi un efort in plus pentru sponsor, insa ar creste semnificativ transparenta perceputa fata de notare.

Ar mai fi frumos de urmarit in etapa de notare, un top al fiecarei probe in parte. Acum ar trebui adunate datele prin culegerea lor manuala pe fiecare link/cont de blogger. La fel si atunci cand exista premii suplimentare legate de proba respectiva, undeva ar trebui publicati castigatorii (intermediar – pentru ca nu stim daca vor termina sau nu concursul).

Mi-ar mai placea in regulament sa vad clar ce se intampla cu diacriticele ? Sunt motiv de depunctare ? De ce au fost atat de multe discutii pe aceasta tema ? Un simplu rand in regulament ar rezolva un intreg val de comentarii. Tot in regulament ar trebui sa fie clar (si penalizat de sistem automat) depasirea numarului de caractere permise (acel +/- 10%) alaturi de pragurile de depunctare.

Acum niste ani, am decis sa fac un master online. Era primul de acest gen din tara, si dificultatea nu consta in a obtine o nota de trecere la o materie, ci in a indeplini toate cerintele care compuneau acea nota : 30% prezenta online la cursuri, 30% test grila online, 30% referat, 10% feedback colegi. Acesta era lucrul care facea interesant si atractiv masterul. Te tinea in priza, aveai nevoie sa muncesti pentru a forma o nota din bucati. Mi-ar mai placea reglementat chiar si feedback-ul bloggerilor fata de materialele concurente…


Articol scris pentru concursul SuperBlog2011
Reguli proba: hhttp://pcnews.ro/2011/11/24/superblog-2011-etapa-nr-33/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: