miercuri, 16 noiembrie 2011

Etapa numarul 24 - Autonom si bloggerii, in social media

Modul in care este conceputa aceasta proba mi se pare foarte discret. Se cere un feedback liber de la bloggeri care evident va genera si un flux de idei bune de implementat, fara sa para agresiv sau excesiv de advertorial.

In primul rand depinde foarte mult care este pozitionarea pe care o doreste Autonom in piata. Pe sectiunea de inchiriere masini lux, cu siguranta prin bloggeri se ating mai putin persoanele vizate (poate cu exceptia catorva nume aparute putin si pe sticla). Pe sectorul de mijloc insa, mi se pare o carte castigatoare prin Bloggeri, pentru ca sunt majoritatea oamenilor cu prezenta in social media. Iar social media, cel putin la acest moment este fenomenul care mobilizeaza cele mai mari mase de oameni la nivel mondial.

Ceea ce mi se pare ca mai poate dezvolta Autonom, este sa inceapa sa diversifice clasificarile masinilor si sa inventeze grupuri de apartenernta la ele. Un prim pas este facut cu evenimentele de la Sibiu si Cluj. L-am putea denumi pe acela: redescoperirea valorilor culturale romanesti. Si este cu adevarat constructiv faptul ca Autonom indeamna putin la o educare si constientizare a ceea ce avem deja si am putea exploata (pozitiv) in tara asta. Ar mai fi loc de o categorie offroad, care sa joace tot un rol educativ (chiar pe 2 segmente): in prima faza ar putea sa popularizeze locuri mai putin cunoscute in Romania, care au o valoare extraordinara, si sunt cautate in mod special de turistii straini, dar si pe parte de constientizare si protectie mediu. Pe undeva, prin natura activitatii, Autonom are nevoie de actiuni de tip CSR pe zona de mediu. Le-ar putea imbina cu gratie, fara a umfla exagerat bugetul de cheltuieli.

Apropo de asta, se poate gandi o asociere cu o companie de turism, impreuna cu care sa se organizeze si pe la noi mici “safari”-uri cu “rasarit de soare la punctul X de pe malul marii si in drum cateva dune de nisip (naturale / facute de om) sau un pitoresc condus de dimineata printre stuf si papura la limita deltei. Este doar un exemplu de sposorizare de actiune. Apoi duceti bloggerii pe acolo si sa vedem daca nu sunt mai toti incantati de experienta. Si orice experienta pozitiva este impartasita azi in online / social media si poate sa creeze o relatie pe termen lung.
Mai exista si alte posibilitati (limitate numai de bugetul alocat): de la probe de indemanare la condus/parcat in spatii imposibile (cu bloggeri sau tot felul de invitati), pentru a folosi si masinile berline, probabil cele mai multe din flota Autonom, pana la sponsorizari de raliuri internationale sau Caravane Autonom in zonele cele mai putin cunoscute ale lumii (in asociere cu sportivi cunsocuti sau sporturi rare, sau echipe de cercetatori romani in locuri indepartate ale lumii: ex: speologii romani in Expeditia Speologica internationala Laos 2010 si 2011, pentru descoperirea modalitatilor de exploatare a unuia dintre cele mai mari rezervoare naturale de apa si ajutorarea populatiei autohtone, etc.). Pentru mine, sustinerea unor asemenea expeditii si eforturi de cercetare m-ar face cu adevarat fericita si m-ar determina sa scriu cu mult entuziasm. Pentru ca in Romania sunt putini cei care aleg sa investeasca in cercetare, inovare, dezvoltare. Si tocmai aceste domenii sunt cele pentru care oameni modesti dar extrem de bine pregatiti si scoliti, fac eforturi incredibile. Poate nu acesti oameni sunt direct target-ul Autonom pe zona de inchiriere, insa asemenea actiuni fac interesul presei (locale si internationale) si ajung sa ofere brand awareness-ul necesar unei companii si un intreg val de simpatie si din partea bloggerilor.

Ca stil de viata, probabil eu personal fac parte dintr-o categorie sau grup foarte restrans. Eu caut natura cat mai neatinsa, zonele cat mai salbatice si mai inaccesibile, asa ca mi-e greu sa cer pentru mine ceva in mod direct de la Autonom. As fi fericita sa ii vad alaturi de romani in expeditii prin: Mongolia, zona arctica, Australia, Patagonia sa duca impreuna steagul Romaniei si numele ei si al Autonom, fireste, in tot felul de misiuni de la cercetare la sport sau cultura... pana in cele mai indepartate colturi ale lumii.

Articol scris pentru concursul SuperBlog2011

Reguli articol: http://pcnews.ro/2011/11/15/superblog-2011-etapa-nr-24/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: