joi, 10 noiembrie 2011

Etapa numarul 20 - Promovare produse

V-am spus de la inceput ca m-am inscris la acest concurs din curiozitate de marketing. Aveam si am nevoie sa stiu cum pot promova servicii prin intermediul blogosferei. Asadar, am sa povestesc in acest articol mai mult ceea ce imi doresc si la ce ma gandesc eu sa fac in media planul de anul viitor. In primul rand mi-a luat ceva vreme sa imi dau seama ce fel de premiu ar putea sa stimuleze o comunitate de oameni care gandesc destul de mult, atat de mult incat au posibilitatea si curajul sa se exprime in public. Si cred ca am gasit solutia, in domeniul dezvoltarii personale. Acesti oameni se preocupa si au nevoie de resurse pentru a ajunge acolo unde isi doresc ei, si de cele mai multe ori solutiile sunt exorbitante. Plus ca eu vorbesc de servicii pentru Valoris, compania pentru care lucrez, si mi se pare echitabil sa iesim din zona voucherelor si sa mergem in zona serviciilor de calitate. Asadar premiul ar insemna un serviciu de cca 10.000 de euro, si nu impartit in mai multe bucatele ci un singur produs consistent pentru cel mai tare blogger.

In al doilea rand as incerca sa fac totul sub forma unui joc cu ceva elemente vizuale haioase. La cat de stresati sunt romanii in general, un joculet ar tine oamenii in priza (de exemplu in zona scorului, acolo ma gandeam sa fie putina programare si un joculet). Plus ca si eu ca si alti bloggeri ma simt un copil mare, asa ca putina joaca nu as refuza niciodata.

In al treilea as posta articolele pe blogul firmei mele (pe langa blogurile personale), ca sa fac cu adevarat indexare, nu asa pe fiecare blog in parte. Adica as creea o platforma pentru concurs pe blogul firmei, nu pe unul neutru, si mai mult, as pune un 50% jurizare a noastra si 50% jurizare a pubicului memebru al blogului. Asta mi-ar aduce si mai multi fani la mine pe blog, doar pentru placerea votului si a dreptului la opinie. Cu siguranta ca ar fi nevoie de moderare a tuturor commenturilor pentru ca suntem romani si multi nu ne putem purta cu diplomatie, nici macar la o lupta cu cuvintele.

Modul in care as pune problema in toata aceasta promovare, as face-o astfel incat sa imi apropii bloggerii ca prieteni, sa vada in participarea la concurs nu un scop material in sine ci o asociere de tip partenerial. Pe mine m-ar interesa relatia cu bloggerii la mult timp dupa incheierea concursului. Am nevoie in activitatea de marketing de ambasadori ai brandului (asa cum va spuneam si la emisiunea radio). De oameni care mi-au urmarit activitatea si sunt convinsi ca scriu ceva corect, nu isi dau cu parerea despre un subiect doar ca sa bifeze o proba. Astel, as considera cu adevat corecta promovarea prin bloggeri pentru zona de B2B. Nu este ca un produs pe care il cumperi o data si gata, in servicii relatia cu clientul se contruieste in timp si cu multe eforturi. Un produs bun se vinde singur, pentru servicii intervin multe alte elemente in ecuatie.

Sper sa fie suficient, pentru ca restul il pastrez pentru mediaplanul pe care il am de facut in decembrie dupa ce voi reveni din concediu.


Articol scris pentru concursul SuperBlog2011

Reguli articol: http://pcnews.ro/2011/11/08/superblog-2011-etapa-nr-20/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: