duminică, 6 noiembrie 2011

Etapa numarul 19 - Armamentul multimedia

De Craciun anul trecut, sefa mea m-a chemat in biroul ei si mi-a oferit un plic pe care l-a numit prima de sarbatori. Mi-a multumit pentru un an intreg de rezultate bune. Am plecat acasa cu multumirea lucrului bine facut si cu bucuria ca imi permiteam ceva nou si deosebit. Abia cand am ajuns acasa am indraznit sa ii numar si m-am bucurat ca puteam sa fac o achizitie pe care mi-o doream de mult: un sistem multimedia performant.

In weekendul care a urmat am fost invitata sa ascult un concert de Bach pentru orga la Biserica Italiana de pe Magheru. Nu stiu daca ati incercat vreodata asa ceva, o compozitie de Bach pentru orga si chitara, o combinatie as putea spune ciudata, insa cu un buchet de acorduri fabulos, evident inobilat de locatia respectiva, cu reverberatii profunde. Spre bucuria mea la iesirea din biserica se putea cumpara un CD cu concertul respectiv. L-am cumparat fara sa clipesc, vroiam sa aduc in casa mea, pe langa mirosul de brad si cozonac, si ceva din magia acordurilor lui Bach.
Pe drumul catre casa am trecut pe langa un mare magazin de electronice si parca atrasa de un fir invizibil am intrat si m-am oprit direct la zona PC & multimedia. Nu sunt un om tehnic, si de cele mai multe ori ma bazez pe instincte, asa ca am cautat prin magazin un baiat priceput sa ma ajute. I-am explicat in mare parte cam ce mi-as dori si a inceput sa imi ofere atat de multe variante incat am simtit ca ametesc in cateva minute. Eram absolut panicata. Apoi i-am spus ca pentru mine calitatea sunetului inseamna foarte mult. Mi-am amintit de CD-ul din buzunar, si pentru a simplifica procesul de selectie a componentelor, i-am spus ca voi alege produsul cu ochii inchisi, insa pe acela care va reusi sa imi readuca emotiile generate la auditia in direct a concertului. Cum ora era destul de tarzie si magazinul gol, omul a intrat perfect in jocul meu.

La a treia configurare propusa am inceput sa simt fiori pe sira spinarii. Nu ma mai saturam sa ascult. Am zambit cu tot sufletul si l-am simtit si pe el cum rasufla usurat si chiar radea subtil. La final l-am pus sa-mi povesteasca putin ce anume aveam de cumparat, ce magie facuse pentru a multumi un client asa ciudat ca mine? Alesese placa de sunet Xonar Essence One de la ASUS. Mi-a explicat ca Essence vizeaza segmentul entuziastilor audiofili, si special mi-a propus-o la a treia incercare, pentru a fi capabila sa simt cu adevarat diferenta pe care o aduce.

Dupa care iar m-a pierdut in detalii tehnice cand a inceput sa-mi povesteasca de iesirile RCA stereo, amplificatorul de casti integrat, op-amp-uri pe sokets si DAC-chip-uri high-end de la BurrBrown… Il ascultam cu urechile inchise pentru ca oricum nu intelegeam mai nimic, ochii mi se plimbau pe design-ul placut, constructia solida si finizajele care spuneau ca sunt componente de calitate; rememoram basul excelent pe care il experimentasem mai devreme, tonurile medii reproduse in mod deosebit si soundstage-ul larg. In cuvinte « mai normale » Xonar Essence One de la ASUS se pare ca era referinta segmentului, cu un succes deosebit printre pasionatii auditiilor de calitate.

Si cu toate ca urma sa ascult acasa la boxe, i-am cerut sa imi imacheteze si castile pe care mi le-a oferit. Imi placuse in mod deosebit izolarea pe care o ofereau si senzatia de intimitate cu muzica aleasa. Mi-a explicat ca sunt casti pentru jocuri Asus R.O.G. Vulcan Pro Gaming , dar pe mine nu ma interesa. Mi le faceam singura cadou de Craciun…

Articol scris pentru concursul SuperBlog2011

Reguli articol: http://pcnews.ro/2011/11/06/superblog-2011-etapa-nr-19/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: