joi, 6 octombrie 2011

Etapa numarul 3: Placeri vinovate

Cu adevarat acest subiect mi se pare cel mai dificil de pana acum. Despre “placeri vinovate”. Insusi conceptul presupune sa ne recunoastem imperfectiunea, imoralitatea sau nebunia temporara, si mai mult sa le detaliem in scris si sa le “eliberam” in online. Suna putin ca sloganul din reclama cu masina rosie: “nu am nevoie de ea dar o vreau”.

Si cel mai simplu, firesc si usor de pacalit acest subiect ar fi sa discutam despre masini: eventual sport, rosii, sclipitoare, decapotabile, aproape lipite de pamant cu jenti cat mai late, viteza peste limita, par care flutura in vant la limita rezistentei sale, priviri hipnotizate, plecari cu scart de la stop sau drifting-uri. Adrenalina in valuri, atractie, putere, flirt sau vesnici cuceritori. Si da, sunt vinovate: pacalim radarul sau il determinam sa dea eroare, discutam de infidelitate si aventura si parem aproape ca reusim sa sfidam timpul: ne simtim mai tineri si mai liberi. Toti viseaza la asa ceva, nu cred ca fie cineva care sa refuze daca i se ofera pe tava.

Dar parca tot nu mi se pare suficient pentru un articol inscris la concursul Superblog 2011 si imi pare usor banal sau destul de consumat. Prefer sa va vorbesc despre ceea ce acum cativa ani reprezenta pentru mine o placere vinovata. Traiam pentru libertatea desavarsita a celor care pot sfida verticala. Traiam iubind “vidul” cum ii spunea un bun prieten din Brasov. Sau mai simplu si pe intelesul tuturor, faceam alpinism. Ma hraneam cu adrenalina obtinuta asa. Ma incanta modul in care sfidam propriile mele limite, iar in inima mea ma puteam privi mai de sus. Exista si aici o parte vinovata: o placere vinovata de mandrie, superioritate si puterea de a fi cu adevarat o femeie care nu depinde de ceilalti (in mod special barbati).

Si totusi revenind la partea frumoasa a acestei activitati, acum cand privesc in urma imi amintesc de libertatea suprema pe care o experimentam, de bucuria simpla de a simti sub palme stanca aspra. Am vazut intotdeauna catararea ca pe o imbinare intre balet si arte martiale: gratia de la primul, forta, coordonarea si disciplina de la doilea. Le-am practicat pe toate iar in final mi s-a parut alpinismul un sport complet. Si mai era ceva: placerea unor relationari intre oameni la un nivel la care nu am mai intalnit de atunci: camaraderie, spiritual de echipa si fair play-ul, increderea in partenerul de catarare pana la limita dintre a fi sau a nu mai fi, o incredere totala, oarba si onorata de fiecare data. Era un fel de lume doar a noastra, o mica casta de initiati. O placere vinovata transformata in stil de viata.

Reveneam in oras si 5 zile eram o fiinta normal, banala. Doar urmele si ranile de pe degete tradau “excesele” si energiile descatusate in weekenduri. Adunand zilele petrecute pe munte, dupa vreo 7 ani am realizat ca 2 ani nu fusesem in Bucuresti. Dar dupa alti ani scursi de la evenimentele de mai sus, am realizat ca si “placerile vinovate” se schimba odata cu varsta. Evolueaza. De la un paria vinovat de superioritate autoindusa, la cele mai simple lumesti, legate de viata sociala, de posesie si poate de altfel de putere. Asa ca ajung sa apreciez cu adevarat pozitionarea si strategia de marketing a notebook-ul ASUS Automobili-Lamborghini VX7 si evident sa o apreciz ca o persoana care tot de marketing se ocupa. Felicitari pentru ca ne starniti cu acest produs, un nou val de “placeri vinovate”!


Articol scris pentru concursul SuperBlog2011

Reguli articol: http://pcnews.ro/2011/10/04/superblog-2011-etapa-nr-3/

5 comentarii:

  1. Felicitari pentru articole. Dincolo de finish, si de punctajul acumulat, pentru mine esti de pe acum castigatoarea primului loc. :)
    Succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc frumos pentru apreciere. Scriu din tot sufletul, cand nu ma voi potrivi cu un subiect, probabil nu am sa scriu si ma voi descalifica :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cine? Tu? Fugi de-aici..:) Ai talent de narator pe orice subiect..asa ca acusica ajungi la nr.33. Eu mai degraba sunt novice si in urma cu etapele..:))

    RăspundețiȘtergere
  4. Eh, se pare ca juriul de la prima etapa nu a apreciat prea mult ce am scris. Stai sa vezi cand vor ajunge la textul de la Republic of Gamers... unde sunt cam critica!

    RăspundețiȘtergere

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: