duminică, 30 octombrie 2011

Etapa numarul 15 - Cumpara romaneste

Avem sansa de a fi mostenit de la inaintasii nostri o tara cu adevarat bogata in resurse naturale, cu pamant fertil si o clima temperata. Am fost intotdeauna la intersectia istoriei si a civilizatiilor, am luat ceea ce era bun din toate, avem o bucatarie fascinanta. Dar mai avem si un defect, cel putin in ultimii ani: ne-am indragostit de forma si am uitat de esenta. Cautam numai rosii perfecte, chiar daca nu au niciun gust, salata impecabil de curatata din magazine (crescuta in solarii din apa, nu din pamant) in loc sa o cumparam de la producatorii locali (e adevarat plina de pamant), ne plac doar nectarinele, pentru ca nu au pufi, iar piersica romaneasca parfumata si aromata nu mai este buna, pentru ca deh… ne irita. Ce sensibili am devenit! Ne-am indragostit de forma, am uitat sa urmarim un stil de viata sanatos, si asta o vedem in jurul nostru sau chiar in oglinda.

Imi amintesc in copilarie, cat de multa miscare facea toata lumea, cat de putin « rontaia » toata lumea, cat de gustoase erau rosiile, pepenii, castravetii, cu cata bucurie vinovata mergeam la furat cireste prin livezile de langa fostul IMGB. Imi amintesc de taberele de scolari de la munte, in care bucuria maxima se numea… Brifcor. Daca ma intrebati pe mine ce produs romanesc imi amintesc din copilarie, ei bine singurul de care imi amintesc este Brifcor.

Ce inseamna Brifcor? De unde vine denumirea? Brifcor venea de la Bautura Racoritoare Indigena Fabricata cu Concentrat Original Romanesc. A fost conceput la Institutul de Cercetari Pentru Valorificarea Legumelor si Fructelor in anii 80 de catre un chimist, Ion Jurubita, din departamentul de cercetare. El a reusit sa substituie concentratul de portocale care trebuia importat cu un concentrat produs din macerarea a 14 plante, unele din ele banale buruieni iar culoarea era obtinuta din vrej de tomate. Fascinant nu? Mi-e dor de gustul acela, intiparit adanc in memoria mea de copil…

Revenind la produsele locale, ar trebui sa intelegem ca spre deosebire de cele importate, furctele si legumele romanesti sunt mult mai putin tratate chimic. Sunt aproape si proaspete, cele din import au nevoie de timpi in hale frigorifice enorme, unde sunt tratate pentru coacere sau pur si simplu pentru a rezista unui transport lung si dificil.

A cumpara de la producatorul roman, inseamna dincolo de ratiunile economice evidente (banii raman in tara, ai romanilor, pentru romani si dezvolta comunitatile noastre) un plus de sanatate si o revenire la un trai moderat. La nivel sentimental, ne amintesc de bunica sau bunicul de la tara, de mainile lor muncite si aspre de zambetele cu adevarat simple si sincere; de apa rece bauta din fantana, de branza proaspata, de laptele muls in dimineata aceea, care mai purta calcura de la vaca, de marul sters pe tricou din care muscam cu atata sete! Unde sunt toate astea si de ce ne-am dat voie sa uitam de ele?
Ma bucur sincer de initiativa real,- Hypermarket de a le asigura producatorilor romani un loc de desfacere. Sper ca prin acest demers si producatorii romani sa invete putin merchandising si sa invete ca si imaginea conteaza si este asa de putin de facut peste ceea ce fac ei, ca sa poata concura cu produsele de import! Cum am putea sustine economia romaneasca prin programe similare celui organizat de real,- Hypermarket? Eu cred ca i-am putea educa pe producatori pe tema aceasta. E tot ce le lipseste, produsele sunt cu siguranta superioare celor de import. Trebuie numai sa invete sa le valorifice asa cum trebuie. Un ajutor ar fi, dupa parerea mea sa-I invatam nu sa produca romaneste si sa vanda romaneste ci sa produca romaneste si sa vanda in stil European!


Articol scris pentru concursul SuperBlog2011

Reguli articol: http://pcnews.ro/2011/10/28/superblog-2011-etapa-nr-15/

4 comentarii:

  1. Foarte frumoase pozele; si articolul este bun; felicitari! si succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Malina, am recuperat in weekend. inainte de un concediu de 3 saptamani sunt putin inghesuita cu timpul la modul general :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Păi de ce să-ţi fie dor de Brifcor, că doar se găseşte pe piaţă. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. din pacate nu este acelasi lucru cu ce era inainte (ceea ce se vede si in succesul lui pe piata). initial a fost mult entuziasm pentru revenirea brandului, insa gustul...

    RăspundețiȘtergere

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: