joi, 11 septembrie 2008

Marea Neagra

Sambata am avut marea bucurie de a participa alaturi de prietenii mei de la Respiro la actiunea de igienizare a plajelor si a apei marii desfasurata la Eforie Sud pe digul numit Capul Turcului. Cu sacul de strans gunoaie intr-o mana si aparatul foto in cealalta, am reusit sa obtin cateva fotografii. Am avut parte de o zi cu apa limpede pentru Marea Neagra si am vazut mai multi pesti ca niciodata in marea noastra. De asemenea, m-am bucurat ca am gasit apa mai curata ca in alti ani...

Meduza

Peisaj cu modii si pesti

Banc de chefal

Meduza

Banc de chefal la masa

Stabilopozi cu midii

Meduza

Banc de pesti

Banc de chefal

Banc de chefal

Peisaj

Meduza

Chefal


Selectia mai veche de fotografii

Marea Neagra, poate nu la fel de spectaculoasa ca si alte mari, insa plina de culoare si viata. Va invit sa facem impreuna o calatorie pe sub apele marii noastre:
Meduza / Jellyfish

Alge, zona Costinesti - epava

Izvoare sulfuroase pe fundul marii (se poate observa diferenta de temperatura si densitate a apei)

Alge de mai multe feluri

Izvoare sulfuroase pe fundul marii - zona Olimp

Meduza / Jellyfish

Alge brune, candva pe cale de disparitie

Izvoare sulfuroase pe fundul marii - zona Olimp

Intalnirea meduzei cu camera de filmat :)

Compozitie cu izvor sulfuroas si guvid :) - zona Olimp

Chefal, Mangalia zona Digul Spart

Ac de mare verde

Covor de alge, zona Costinesti

Meduza la Capul Turcului, Eforie Sud

O ancora pierduta

Alge brune

Acele de mare cred ca se pot camufla perfect in alge :) insa pot fi prinse cu mana

Meduza

Meduza lunii / Moon Jellyfish

Undeva la Mangalia

3 guvizi morocanosi - Olimp

Meduza

Alge brune - detaliu

Ac de mare

Alge rosii - Costinesti

Meduza

Guvid

Izvor sulfuros - detaliu

Peisaj, Mangalia, Digul spart

Izvor sulfuros - detaliu

Ancora

Cocosel de mare

Alge

Ac de mare dungat

Covor de alge

Digul spart, Mangalia

Meduza

Pesti in zona nisipoasa

33 de comentarii:

  1. Poate nu v-ati imaginat niciodata ca si Marea Neagra are frumusetile ei si freamata de viata... Este adevarat ca a fost poluata insa marea are o putere imensa de a se regenera, asa ca va las sa va bucurati de ea, asa cum a surprins-o ochiul aparatului meu foto. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Este foarte spectactaculos nu am stiut niciodata ca exista astfel de meduze in marea neagra dea bea astept sa vad mai mult:-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Pozele puse de tine pe blog reprezinta si un bun matarial pentru biologie:)
    Multumim!

    RăspundețiȘtergere
  4. cu ce sunt fcute pozele?sunt super faine

    RăspundețiȘtergere
  5. am folosit mai multe aparate. primul a fost un samsung mititel, acum am un Canon A650 IS cu carcasa dedicata. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Doamna iordache as avea nevoie de o poza pentru a o insera in siteul meu normal voi mentiona de unde este si anume acela cu alge epava unde apar acele alge rosii.

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc pentru aceste poze ... Mi'au folosit pentru proiectul la biologie

    RăspundețiȘtergere
  8. extraordinare fotografiile! felicitari! minunata pasiune!

    RăspundețiȘtergere
  9. minunat!
    frumoasa pasiune

    RăspundețiȘtergere
  10. niciodata nu-i prea tarziu sa te documentezi despre frumusetile care te inconjoara.Fotografiile astea imi arata ceea ce probabil nu voi vedea niciodata in realitate.Foarte frumoasa si marea noastra.Multumim pentru darnicia dvs.,doamna Silvia!

    RăspundețiȘtergere
  11. foarte frumoase fotografiile si a-ti oferit un alt punct de vedere asupra marii negre.
    sunt printre singurele fotografii clare cu vietile din marea neagra. felicitari a-ti facut ceva deosebit si frumos
    mircea-bucuresti

    RăspundețiȘtergere
  12. Superb! Felicitari! Sa ne oferiti in continuare fotografii frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  13. foarte superbe toate pozele din blogul dvs. Este o pasiune frumoasa si sper sa o mai impartasiti si pe viitor...la cat mai multe proiecte!

    RăspundețiȘtergere
  14. pe atat de frumos pe atat de periculor.. ai grija pe unde te duci pentru ca lumea subacvaticaeste periculoasa, nu stii niciodata:)

    RăspundețiȘtergere
  15. Super. Unde mai exact la capul turcului erau bancurile alea de chefal? In ce zona a digului?

    RăspundețiȘtergere
  16. chiar acolo unde digul este spart, pe partea stanga cum mergi pe dig. atunci a fost o zi faina cu o vizibilitate incredibila :)

    RăspundețiȘtergere
  17. A, super. Adica dupa "aripa" din stanga a digului? Toata copilaria mi-am petrecut-o la eforie sud, pe digul ala. Intram mai mult in dreapta (inainte de bratul din dreapta), unde e apa mica, dar si acolo, erau diferente mari de nivel si foarte multe pietre si imi era cam frica :)

    Nici nu stiam ca e asa frumos sub apa acolo in stanga, si nu m-am gandit ca se poate vedea vreodata asa de bine :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Bogdan, cred ca este o confuzie, Digul Spart este la Mangalia, iar tu vorbesti de Eforie Sud, atunci probabil te referi la Capul Turcului.

    RăspundețiȘtergere
  19. A, pai eu asta intrebasem :) Unde sunt facute pozele cu chefalii aia care mancau, din prima parte a articolului, unde am inteles ca sunt poze din Ef. Sud. Si digul de la Capul Turcului este spart (nu de tot) la un moment dat. Credeam ca acolo in stanga :)

    Daca nu e aia zona, imi poti spune unde, te rog :) multumesc. Oricum, d fiecare data cand intru iar pe site, nu-mi vine sa cred ca pozele sunt facute la noi in mare :))

    RăspundețiȘtergere
  20. Bogdan, faptul ca digul de la eforie sud este rupt, tot Capul Turcului se numeste. Digul Spart este denumirea unui dig de la Mangalia. Repet, fotografia cu chefalii este facuta la Mangalia la Digul Spart. este un loc cunoscut pentru scufundari pentru ca de multe ori apa este limpede, accesul este usor si intrarea in apa comoda.

    RăspundețiȘtergere
  21. Da Silvia, am inteles foarte bine. Insa eu nu am intrebat de poza aia (http://1.bp.blogspot.com/_JNwcIq8EEZQ/SM47FEAAlzI/AAAAAAAAAi8/_xXKgxyAuGc/s400/marea-neagra-chefal.jpg - cea pe care ai intitulat-o "In viteza" si ti-a adus mentiunea la concurs - Felicitari si pentru mentiune si pentru premiul 2). Ci de pozele:

    http://4.bp.blogspot.com/_JNwcIq8EEZQ/SNeF1bf9LiI/AAAAAAAAAmE/QqIP_b8QQnQ/s400/Marea-Neagra,-Chefal,-Capul-Turcului-5.jpg

    http://2.bp.blogspot.com/_JNwcIq8EEZQ/SNeFN6B5KyI/AAAAAAAAAlM/k0hTqbvi2Zk/s400/Marea-Neagra,-Chefal,-Capul-Turcului-7.jpg

    http://1.bp.blogspot.com/_JNwcIq8EEZQ/SNeFOSH28PI/AAAAAAAAAls/dRjoSQTa1eY/s400/Marea-Neagra,-Chefal,-Capul-Turcului-3.jpg

    http://3.bp.blogspot.com/_JNwcIq8EEZQ/SNeEZZ3orgI/AAAAAAAAAkk/1Ha-cH5pwII/s400/Marea-Neagra,-Chefal,-Capul-Turcului-2.jpg

    http://4.bp.blogspot.com/_JNwcIq8EEZQ/SNeEaFuSW4I/AAAAAAAAAlE/RKl-tbh5nf0/s400/Marea-Neagra,-Chefal,-Capul-Turcului.jpg

    RăspundețiȘtergere
  22. Acum am inteles, acele poze cu chefalii sunt la Egorie la Capul Turcului pe partea dreapta a digului, in al doilea golf (cel de langa locul clasic de intrare in apa de la capatul digului) :)

    RăspundețiȘtergere
  23. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  24. destul de frumos dar ai pus de prea multe ori meduzele:| puteai sa mai pui si late poze cu diferici pesti. dar iti multumim si pt atat:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt f frumoase pozele.Cred ca o parte din ele le-am vazut si la Acvariu dar nu m-au atras asa mult.

      Ștergere
  25. Antoneta Seghedi25 aprilie 2012, 09:48

    Ma intereseaza o imagine cu izvor sulfuros pentru pentru un panou intr-o expozitie temporara. As vrea sa stiu care sunt conditiile de utilizare.

    RăspundețiȘtergere
  26. @Antoneta Seghedi cata vreme ma semnati pe mine cu numele de autor, o puteti folosi. (Autor: Silvia Iordache) si enjoy

    RăspundețiȘtergere
  27. Antoneta Seghedi27 aprilie 2012, 09:11

    Multumesc mult, desigur trecem autorul cum ati sugerat; am sa va trimit si o invitatie la expozitie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu multa placere am sa particip, daca voi fi in tara :)

      Ștergere
  28. Foarte frumoase pozele.Felicitari dna silvia!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  29. Buna Silvia,

    Stiu ca a trecut ceva timp de cand ai postat acest articol, dar ma poti ajuta, te rog, cu locatie pentru aceasta poza? http://2.bp.blogspot.com/_JNwcIq8EEZQ/SM4z8SVIjCI/AAAAAAAAAf8/WMGXBuOZpT8/s1600-h/marea-neagra-digul-spart.jpg

    Pe Wikimapia (http://wikimapia.org/18490076/ro/Loc-scufundare-Digul-Spart):
    1: cea unde spune digul spart
    2: cea inregistrata ca : locul de scufundare digul spart

    E ceva distanta intre ele, si tinand cont de vizibilitatea nu prea buna de la marea noastra, ma gandeam ca poate imi poti spune tu mai exact, unde as putea gasi respectiva locatie.

    Mersi frumos,
    Dragos

    RăspundețiȘtergere
  30. Minunat! E mult mai frumoasa marea noastra decat mi-am imaginat! Iar meduzele acelea mari sunt nemaipomenite!

    RăspundețiȘtergere

MY shutterstock

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock: