marți, 6 noiembrie 2007

Tr. Fisurile Centrale 4A - Circul 2

DESCRIERE

Acces: Din circul 1 se continua poteca pe sub perete, catre circul 2. La capatul branei, este un hornulet, care pe care se urca pana la o brana, care se parcurge catre dreapta, pana la capatul ei. Aici, oarecum dupa colt, este un hornulet, pe care se urca catre circul de piatra. Este expus, pentru ca sub el apare jos poteca de la baza peretelui si este ceva inaltime, dar usor.

Lungimea 1: incepe la capatul de sus al circului de piatra pe un diedru mic pe care este un piton, apoi prin iarba pana pe brana pe care se regrupeaza.

Lungimea 2: catre stanga pe o brana pana la o fisura cu tevi care dupa ce se termina se merge catre stanga pana pe o branita mica unde se poate regrupa. De aici in stanga pana la o fisura urmata de o fata scurta si regrupare pe o brana mare de iarba.

Lungimea 3: o coborare usoara pe brana catre dreapta conduce la un mic hornulet. De aici catre dreapta la o regrupare pe o brana comoda la o mica grota formata de un bolovan, unde se poate continua in sus prin iarba pana la brana mare de pe care incepe Fisura Rosie propriu-zisa. Pe aceasta brana se face dreapta pana la regrupare 55m.

Lungimea 4: Pe o fisura fina in sus pana la o fata verticala si friabila, foarte prost asigurat. Regruparea este la o mica grota in care se mai vad sticle de o forma pe care sigur bunicii nostri le-au cunoscut...

Lungimea 5: Din regrupare in sus pe un hornulet cu o surplomba care se trece direct. Iesirea este pe iarba si de aici mai departe traseul nu mai are dificultati decat in ceea ce priveste slaba asigurare. Se traverseaza o muchie si se regrupeaza. Toate regruparile vor fi intr-un singur piton.

Lungimea 6: Pe o brana ascendenta care ocoleste un mare bolovan pe dreapta.

Lungimea 7: Brana ascendenta si oblic dreapta pana in Creasta Vaii Albe, pe distanta a mai multe lungimi.

Retragere:Se coboara pe Creasta Vaii Albe catre Brana Aeriana.