duminică, 11 noiembrie 2007

Tr. Fisura Albastra Directa 6B

Lungimea 1: De la Bolovanul din circ se urca catre dreapta pe o brana inierbata, care este intrerupta de un mic hornulet, dar continua pana in regrupare la exact 50m. deasupra bolovanului.

Lungimea 2: Parcurge un horn si la 30 de metri de la plecarea din regrupare iese pa iarba la marginea "terenului de fotbal". Atentie, se poate bloca rucsacul in horn.

Lungimea 3: Urca pe iarba "Terenului de fotbal" usor dreapta, pana prinde brana de traversare. Si pentru ca acum exista, e bine sa se regrupeze pe brana cam la jumatatea ei este un spit, care marcheaza, pentru cei interesati inceputul traseului Sarutul Pamantului.

Lungimea 4: Pe brana catre stanga pana la capatul ei si apoi in sus pe fisura cu bolovani numita "La Ruine", apoi pe iarba pana la o regrupare comoda pe o branita unde pitoanele sunt legate cu o bucata de coarda mov .

Lungimea 5: Este intortochiata asigurati cu bucle foarte lungi ca sa nu frece: pleaca in sus pe o fisurica apoi pe iarba pana la baza altei fisuri care se urca, apoi traverseu scurt dreapta si sus pana la o bucata de coarda carpati. de aici usor stanga pana la un peu(IUS) nou. (atentie zona friabila din care tocmai a zburat o mare bucata). Apoi dreapta pana la iarba, pe Marea Traversare. De aici in stanga pe brana, cu mentiunea ca dupa cativa metri se coboara putin (brana e rupta)si dupa revenirea pe brana de regrupeaza.

Lungimea 6: Se urca catre stanga pe o fata inclinata, pana se prinde o placa mare de stanca pe care se traverseaza catre dreapta, pe sub Aripa din Memorial, pana pe iarba din Bivuacul 1.

Lungimea 7: Din Bivuacul 1 se urca in sus pe un diedru, apoi pe iarba pana la o grota umeda mareu. De aici in dreapta peste o burtica de stanca se intra in Hornul de sub Tendor, la capatul caruia se regrupeaza (incomod).

Lungimea 8: In sus pana la surplomba, apoi traverseu pe sub ea. Se trece Tendorul pe fisura (in dreapta deasupra este spit). Mai sus, pe fisura inca vreo 17m., apoi se traverseaza catre dreapta pe gresie, pana se prinde brana din bivuacul 2.

Lungimea 9: La capatul din stanga al branei, in sus, catre o mica burtica de stanca, care mai sus se continua cu o fisura. La capatul fisurii se traverseaza stanga catre fisura propriu-zisa, apoi in sus printr-un horn ingust. Se regrupeaza pe un bolovan ca o buturuga.

lungimea 10: In sus pe un horn ingust (se blocheaza rucsacul), asigurarile sunt in interiorul hornului, apoi pe o fisura orientata usor dreapta pana in dreptul Bivuacului 3 (nu regrupati in gresiile din bivuacul 3), de unde pe o fisura surplombata (Fisura cu Lilieci) se ajunge in regruparea de sub Tavan. Regrupare comoda si cu spituri. De pe Buturuga pana in regrupare sunt 50m. intinsi.

lungimea 11: Se intra in tavan, pe sub care se traverseaza la dreapta pentru ca in punctul lui cel mai mic sa se treaca direct. Se regrupeaza imediat la baza unei fisuri. Lungime scurta.

Lungimea 12: Pe fisura in sus, apoi cand aceasta se termina, traverseu stanga pana la iarba, apoi in sus pe un hornulet, pana in Bivuacul 4.

Lungimea 13: Din Bivuacul 4 in sus pe o fisura fina cativa metri, apoi traversare dreapta pana la urmatoarea fisura, sus, apoi dreapta si in jos, prinzand hornul oblic dreapta pe care se face piciorul de lemn. Dupa iesirea din acesta pe o fisura inca 5 metri in sus si se iese in Creasta Vaii Albe la o ancora chimica.

Traseul a fost reparat de catre Titus Gontea si Adi Cernea pe 1 iunie 2002 reparatie care inseamna consolidarea regruparilor, in tavan, in pasajele cheie, pana in Bivuacul 1. In partea de jos mai trebuie consolidate 2 regrupari.

Traseul este in general bine asigurat. Parte mai dificila este de la bivuacul 2 in sus. Primele 4 lungimi de coarda se preteaza la mersul in paralel.